Smärta i hud vid bakfylla?
Sen jag började dricka alkohol för 13 år sedan så har samma sak inträffat. Ungefär 1 dygn efter att jag drack alkoholen så börjar det göra ont i huden/under huden och det håller i sig i ca 1 dygn.
Enligt min "mentala bild" av hur det känns så skulle jag vara täckt av blåmärken från topp till tå, men i verkligheten syns det inget ovanligt på min kropp. Det gör inte skitont, men all beröring smärtar. Kläderna på kroppen gör ont, att tvätta ansiktet är hemskt, det känns som om jag får inre blödningar av BH bandet, att bli tagen i, stöta i mig själv eller att stöta mot något är obehagligt. Det täcker nästan hela kroppen, men varierar lite i grad på olika ställen. Värst är över revbenen, armarna och ansiktet och bäst är det på underkroppen.
Jag har aldrig sökt vård för detta då lösningen på problemet känns ganska självklart (dvs strunta i att dricka alkohol öht). I övrigt så blir jag nästan aldrig bakfull med huvudvärk och illamående, bara den här smärtan. Men jag undrar givetvis vad det är och om jag är helt ensam om detta fenomen?