PAN-anställd, kommun (personlig assistent) lön?
Ni som är anställda enligt rubrik ovan (eller genom andra avtal, med kommunen som arb.givare), vad har ni för timlön/månadslön?
Har ni utbildning, hur länge har ni arbetat som pa?
Ni som är anställda enligt rubrik ovan (eller genom andra avtal, med kommunen som arb.givare), vad har ni för timlön/månadslön?
Har ni utbildning, hur länge har ni arbetat som pa?
Grejen med PAN-are är väl att de inte har utbildning? Alt. känner brukaren.
De PAN-are jag känner har mellan 100-130kr/h.
Jag är inte PAN-anställd men jag jobbar som personlig assistent hos kommunen och är outbildad. Jag tjänar 19250kr/mån exkl OB. Har varit tillsvidareanställd i 10år. Har ingen aning om hur mycket det blir i timmen. Tjänstgöringsgraden (heltid) är beräknad utifrån 37-timmarsvecka.
Ts, det är för att du går under PAN-avtalet.
Är kommunanställd som Personlig assistent. Har en timlön på 120.60+ 15 kr semersättning/h.Är utbildad undersköterska med 9 års vårderfarenhet.
Jag hade 104 kr när jag började för 3 år sedan och har nu 114. Privat bolag. Ej utbildad, men lång erfarenhet.
Jag har 120 kr/timme.Fast anställd privat.När jag började som personlig assistent fick jag 105 kr/timme,för 2 år sen.Sen förhandlade jag efter 1 år.Inte utbildad.
Ska dock byta arbete och gå ner i lön.
Privat bolag, 140kr/tim, ingen ob men det spelar ju ingen roll, för den ersättningen är så liten och jag jobbar sällan obekväm arbetstid heller.