• Muminstjej

Beställa ifrån Ebay, nybörjare - hur funkar det? Nappflaskor & leksaker.

Har länge tittat på ebay & hittat en massa saker jag vill beställa. Men förstår inte riktigt hur det funkar eller hur det går till. Någon som har lite koll på läget?

Är väl mest nappflaskor, bebiskläder & leksaker jag tittat på. Men även tårtverktyg & lite andra småsaker.

Finns det en sida för england och en för usa, eller har jag helt missuppfattat det hela nu? Och vart ifrån är billigast att beställa. Tänker på frakten och så...

• Svar på tråden Beställa ifrån Ebay, nybörjare - hur funkar det? Nappflaskor & leksaker.
  • cloudberry79

Det finns flera olika sidor, USA har ebay.com och Storbritannien har ebay.co.uk. Även på tyska ebay kan man fynda, men då ska man vara hyfsad på tyska språket

Tänk på att det du köper från USA ska du betala moms och i vissa fall tull på. Enstaka små försändelser brukar passera utan anmärkning (Lågvärdeförsändelser med varuvärde under 300 kronor är skatte- och tullbefriade, varor under 1400 i varuvärde är tullbefriade men inte momsbefriade).

Det du köper från England eller Tyskland behöver du inte betala något extra för. 

Sur, grinig och på smällen.
  • cloudberry79

USA är ofta snorbilligt när det gäller kläder, skor, väskor etc men frakten kan bli riktigt dyr (gör en advanced search och se till bara söka efter objekt som kan skickas till Sverige), medan frakt ofta är billigt både från England och Tyskland. Å andra sidan får man ofta betala lite mer för varorna.

• Muminstjej
    cloudberry79 skrev 2012-03-19 14:37:41 följande:
    Det finns flera olika sidor, USA har ebay.com och Storbritannien har ebay.co.uk. Även på tyska ebay kan man fynda, men då ska man vara hyfsad på tyska språket

Tänk på att det du köper från USA ska du betala moms och i vissa fall tull på. Enstaka små försändelser brukar passera utan anmärkning (Lågvärdeförsändelser med varuvärde under 300 kronor är skatte- och tullbefriade, varor under 1400 i varuvärde är tullbefriade men inte momsbefriade).

Det du köper från England eller Tyskland behöver du inte betala något extra för. 
    Jag är inne på ebay.se och söker på annonser från bara storbrittanien, är det samma sak som ebay.co.uk? :)

Tack för ditt svar föresten!
    Får se om jag vågar mig på en beställning kanske...
  • cloudberry79
    Muminstjej skrev 2012-03-19 14:41:28 följande:
    Jag är inne på ebay.se och söker på annonser från bara storbrittanien, är det samma sak som ebay.co.uk? :)

Tack för ditt svar föresten!
    Får se om jag vågar mig på en beställning kanske...
    Som jag förstår det så är det bara företagsannonser som visas på ebay.se, jag får alltid fler resultat när jag går in på ländernas egna sidor.
  • Muminstjej

Okej, tack så mycket för dina svar!

Svar på tråden Beställa ifrån Ebay, nybörjare - hur funkar det? Nappflaskor & leksaker.