• Anonym

11 veckors vill ta ögonkontakt

Har en son på elva veckor som inte vill ta kontakt.  Trots att jag och hans pappa verkligen försöker få ögonkontakt genom att prata eller sjunga och fånga hans uppmärksamhet vill han inte se på våra ansikten allt annat är mer intressant .Le och "skratta" kan han göra men då mot lampor eller annat han gärna tittar på. Han utvecklas i övrigt bra vänder sig från mage till rygg, sover bra. Äter främst ersättning går upp i vikt bra har inte ont i magen. Han är tvilling och hans bror är mer social vilket gör att vi verkligen ser skillnaden på barnen. Han vill dock gärna vara i famnen och ha närhet. Han verkar se bra men skelar lite. Han föddes i vecka 39 och vägde 3,2 kilo. Blir så orolig att han visar autistiska drag eller vad kan detta bero på?

• Svar på tråden 11 veckors vill ta ögonkontakt
  • Anonym

Ser nu att jag skrivit fel i rubriken "11 veckors vill inte ta ögonkontakt" ska det såklart stå

• BVCsköterska Magnus

Hej!
    Det är svårt för mig att uttala mig om detta då man måste ha hela bilden samt att sett barnet "på riktigt".
    Men det låter ju för övrigt som det är inget avvikande på något sätt, om du är orolig och funderar över detta så ta upp det på ditt nästa BVC besök

Mvh

Magnus

Svar på tråden 11 veckors vill ta ögonkontakt