• Anonym (gravid)

Någon som har erfarnhet av järnsprutor?

Jag ska få min första järnspruta nu i veckan.. Jag vet inte vad den heter så kan inte kolla upp biverkningar! men vill gärna veta om ni har fått några biverkningar av den? och funkar den bra?

• Svar på tråden Någon som har erfarnhet av järnsprutor?
  • Lunaluna

Vill du berätta varför du får dom. Jag skulle vilja få oxå eftersom jag inte kan rå järntabletter. hb på väg ner men fortfarande rätt ok.

• Anonym (gravid)

Jag är gravid i vecka 34, och har lågt blodvärde. Har en tarmsjukdom som gjorde att jag blev sämre i den när jag tg järn i tablettform, och de gjorde ingen verkan. Så på den vägen är det =)

• Lunaluna

Hoppas att sprutorna kommer hjälpa dig!
    Vet du hur lågt ditt blodvärde var?

• anju79

Skulle tro att det är Venofer du ska få, dock inte säker...

• Anonym (gravid)

Nej vet inte hur lågt järnvärde jag har faktiskt...

• Enniie

Jag ska också få järnsprutor då mina depåer låg på 11, och hb på 100... Skulle också gärna vilja veta lite om biverkningarna. Min psykoterapeut skrämde upp mig med skräckhistorier om dom, och när jag tog upp det med Bm så stämde det inte alls, så jag vet inte...

• Anonym (gravid)
    Enniie skrev 2012-03-21 21:52:50 följande:
    Jag ska också få järnsprutor då mina depåer låg på 11, och hb på 100... Skulle också gärna vilja veta lite om biverkningarna. Min psykoterapeut skrämde upp mig med skräckhistorier om dom, och när jag tog upp det med Bm så stämde det inte alls, så jag vet inte...
    Men vad elakt och bara komma med skräckhistorier.. men det är ju tyvärr dom man hör oftast om allt! Jag ska få ferinject fick jag reda på idag, får den på fredag hoppas den inte ger några konsitga biverkningar och att man bara blir pigg och glad :)
  • Enniie
    Anonym (gravid) skrev 2012-03-21 22:42:24 följande:
    Men vad elakt och bara komma med skräckhistorier.. men det är ju tyvärr dom man hör oftast om allt! Jag ska få ferinject fick jag reda på idag, får den på fredag hoppas den inte ger några konsitga biverkningar och att man bara blir pigg och glad :)

Ja, det var lite elakt av henne. Skriv gärna sen hur det gick!
  • telgebo

När jag fick ferinject så var det som ett dropp ssom sattes i armen.
    Jag mådde bra efteråt men det tog ett tag innan HB började gå upp.

Min lycka Alice född den 14 okt 11 3450 g och 50 cm total kärlek
Svar på tråden Någon som har erfarnhet av järnsprutor?