• Anonym (?)

Kan inte kissa med tampong i

Är det normalt? Har just börjat använda tampong och märker att jag inte kan kissa när den sitter i. Får trycka på som fan för att det ska komma ut nåt och blåsan blir aldrig helt tom om jag inte tar ut tampongen helt. Utan tampong är det inga som helst problem.

• Svar på tråden Kan inte kissa med tampong i
  • thegoddess

Kanske tampongen då sitter för långt ut

• Anonym

Får du verkligen in tampongen långt nog när du sätter in den?
    Jag kan ha samma problem om den halkat ut en bit, men då brukar den kännas när den sitter i också.

• Anonym (?)
    thegoddess skrev 2012-03-19 15:26:39 följande:
    Kanske tampongen då sitter för långt ut
    Petar in den så långt det går och känner inte av den sen, men det brukar "ta stopp" när fingret är inne typ 2-3 cm.
  • Anonym

Den ska nog in längre än så. Har du testat att rikta den lätt bakåt? Ibland behöver jag "rikta om" den när den är en bit in. Den ska ju liksom inte rakt upp.

• Beatrice03
    Sommarpresent skrev 2012-03-19 15:28:37 följande:
    Tar ni inte ut tampongen innan ni kissar och passar på att byta när ni är på toa?
    Det gör jag alltid också!
  • Anonym (?)
    Tar ni inte ut tampongen innan ni kissar och passar på att byta när ni är på toa?
    Jag är "beroende" av grönt te som får mig att kissa som en kossa, så jag springer på toa minst en gång i timmen Tungan ute behöver inte byta så ofta.
  • Anonym
    Det beror väl helt på om man behöver kissa när man behöver byta och tvärtom...
    Så nej, inte alltid.
    Men den sitter garanterat inte rätt om man måste ta ut den för att kissa.
  • soffliggaren

Herregud ! Dra ut den och kissa. Sätt in en ny.

Varför kissa med en ob inne ?  Jag vill gärna veta för det är många som gör det.  

Svar på tråden Kan inte kissa med tampong i