Börjar tro att min dotter har ett lägre iq än "normala" barn
Börjar fundera på om min dotter har en så kallad intelligensnedsättning. (Hon är 12)
Hon har väldigt svårt att tyda dom sociala tecknen hos människor ch kan ibland inflika saker i samtal som "ja min mamma pruttar ibland" när man står och pratar med en vän, lärare, släkting ja vem som hellst egentligen.
Det har gått så långt att jag skäms för att ta med henne till t,ex sambons släktingar om någon fyller år för jag vet aldrig vad hon vräker ur sig för pinsamheter, jag tycker faktiskt att det här är väldigt jobbigt att jag inte kan "lita på" att hon klarar av att "sköta sitt språk".
Jag har redan pratat med en läkare om aspberger men det trodde dom inte att et var för hon är väldigt social person men hon kan helt enkelt inte det sociala spelet om vad man säger och inte.
Vi har försökt allt från att låta henne hållas till att vefrkligen berätta att det hon säger ibland är rent a olämpligt och att hon inte bör säga sånna saker.
Bespara mig alla moralkärring kommentarer om att jag är en dålig mamma osv, jag behöver verkligen råd på hur jag ska hantera detta problem och faktiskt våga ta med henne till okända människor utan att oroa mig för att skämmas så fort hon öpnnar munnen.