• Mayen

Vad kostar en repa i lacken pa en bil?

Idag nar jag parkerade min cykel blaste vinden omkull den och i fallet repade den lacken pa en bil som var parkerad invid cykeln.

Vad kommer detta att kosta mig? Bilagaren skulle ta bilen till lackeraren i morgon och sen far jag veta.

Vad kan det bli...????

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 14:19
    Tack för alla svar. Jag har nu fått en offert från billackeraren och det kommer att kosta mig 2000:-
    Så det var inte så illa som jag befarade!

• Svar på tråden Vad kostar en repa i lacken pa en bil?
  • Eleonor01

Svårt. Antingen får du betala deras självrisk på försäkringen eller så går det på din olycksfallsförsäkring. Men den högsta summan e självrisken på den försäkringen som detta gäller!

• Onormalin160

Olycksfallsförsäkringen har inget med detta att göra! Antingen får du stå för självrisken på bilförsäkringen, eller så kostnaden för lackeringen om detta understiger självrisken. Hör även med ditt hemförsäkringsbolag om det annars täcker in på ansvarsförsäkringen. (den ingår i allas hemförsäkring)

• Rabarbapuppa

Även om självrisken är så mycket som tre tusen så kommer inte själva omlackeringen understiga detta.
    Så det blir självrisken du kommer betala.

/Puppa

• Fikabröds Kungen
    Rabarbapuppa skrev 2012-03-20 08:17:15 följande:
    Även om självrisken är så mycket som tre tusen så kommer inte själva omlackeringen understiga detta.
    Så det blir självrisken du kommer betala.

/Puppa
    Beror ju på hur djup repan är kanske inte behövs lack.

Har TS tur så är det en enkel repa så det räcker med poleringen eller "bättring" av klarlacken.

Men det går inte att säga föräns man har sett skadan.

Men 3000:- räcker inte för att lacka en dörr.
    Och har inte bilägaren helförsäkrat säg har bilägaren bara trafik försäkring så blir det den faktiska kostnaden TS får stå för om inte TS har egen försäkring av något slag som täcker detta.
Svar på tråden Vad kostar en repa i lacken pa en bil?