• Qliana

Gördeltrosor?

Ni som fött barn - har ni använt gördeltrosor efter förlossningen?

Ni som gjort det - tror ni att magen återfår sin form snabbare än om man har vanliga trosor?

De redan slappa musklera - får de en bättre "nystart" eller är det en nackdel att använda denna form av trosor (magen tränar inte utan får stöd av trosorna)?

• Svar på tråden Gördeltrosor?
  • Igby

Den enda kvinna som jag pratat med detta om är faktiskt min mormor... Hon sa att det var jättebra eftersom magen var så slapp och det hjälpte henne till en bättre hållning, men det var ju på fyrtiotalet, så det var ju ett tag sedan.

Jag undrar när man ska köpa det?

• Qliana

Jag vet inte om man ska - men tänkte undersöka vad folk har för erfarenheter på 2000-talet.

• Asrta1

Jag köpte ett par stödtrosor som jag hade efter förlossningen. Jag väntade en 3 veckor innan jag började använda dom för magen var rätt stor en tid efter...

Blev rekomenderad av en sjukterapeft (hur det nu stavas ) på sjukhuset efter min förlossning. Hon sa att det var jättebra och att man skulle gå som den "stolta mamman", magen in, baken in, brösten fram och hakan i vädret Tänka på sin hållning var viktigt.

Jag tyckte dom gjorde susen!

• Igby

Hur vet man vilken storlek man ska ha om man köper den innan? Ska man tänka på sin gamla storlek?

• Spatsy

Köpte en gördel som är speciellt framtagen för kvinnor efter förlossningen.Har inte använt den än men den väntar...
    Den är inköpt på ett apotek i spanien, där näsatn alla använder en så kallad "efter förlossnings gördel". De´n är gjord av ett stretch material som du bara har över magen.Så man kan ha den den varje dag utan att behöva tvätta den eftersom du har på dig din vanliga trosor.

• Qliana

Så det är vanligt att "alla" har sådana i Spanien?

Jag har inte ens en aning om hur gördeltrosor ser ut. Min fantasi säger mig att de ser ut som tant-trosor/korsett typ.

• Igby

Nä, de är inte såå hemskt fula, men de kanske inte är av det direkt porrigare slaget. Det finns en bild på www.growinlife.se har jag för mig.

• Mamma Zara
    Oj då vad smal man blir av att använda dom kunde de inte visat de på en normal människo storlek ....hahaha... jaja hoppet kan ju finnas där...

/Z
  • Spatsy

Gördel ser ut som ett brett(ca 30-40cm högt) skärp i med karborrgband som man kan spänna åt allt eftersom magen sjunker in, så att den alltid passar magen.

• Qliana

Igby: Tack för länktipset! Nu vet jag hur en gördel kan se ut. Men är det verkligen sant att magen drar ihop sig? Är det inte lite lurendrejeri - typ Banta och bli smal på 4 timmar....

• Jillisen

min mor som e 60, använde sånt... efter sina fem graviditeter... o det lär jag oxå göra..

hon tipsade även om de mamma trosor med "stöd" som håller upp magen..
    o de använder jag nästan alla dagar... o det e skillnad... (ett par kostar 150

Så jag tänker lyda min mor =)

Svar på tråden Gördeltrosor?