Ecco skrev 2012-03-20 17:40:32 följande:
Jag har haft 2 tidiga missfall. Första i Maj 2011 v4 sedan Oktober 2011 i v5. Sedan har det bara stått still. Antar att det är stress o att man hela tiden tänker på att "Nu vill jag bli gravid" som sätter käppar i hjulet. Båda graviditeter var oplanerade, men välkommet. Nu när vi vill så verkar de inte ta sig dock..
Att inte äta ibuprofen under just graviditet har jag hört, men spelar det så stor roll annars om man tar det någon enstaka gång? Jag hade influensan för 2v sedan o då blev det en del febernedsättande medel.... Annars tar jag bara ipren vid 1a mensdagen då jag har sån fruktansvärd mensvärk.
Det är nog som du säger med ÄL-test. Bara strunta och köra kanske sex 3 ggr veckan iaf. Varannan dag lr liknande, då det inte är mer oftare som man ibland önskat! ....
Beklagar dina missfall :/
Vad jag förstått så är ibuprofens effekt på fertiliteten tillfällig så någon enstaka borde inte påverka men detta gissar jag ju bara. Vore jag dig skulle jag hoppa testen och köra regelbundet sex men vill du köra tester så är det bra om du vet om att stegringen kan vara väldigt kort, så slipper du ångesten jag hade när det aldrig blev positivt. Testa i sådant fall flera gånger per dag.
Hoppas du snart får ditt plus :)