• Anonym (så rädd)

Är det kondylom jag har fått? :'(

Har varit väldigt nojig sedan i lördags om könssjukdomar då jag hade oskyddat sex med en kille. Jättedumt av mig. Nu ikväll tog jag mod till mig och plockade fram en spegel för att titta hur det stod till där nere efter månader av kli i slidan och ändtarmsöppningen. Det jag såg fick mig att må illa, att börja gråta. Precis innanför de inre blygdläpparna satt en lite upphöjning, såg ut som en hudfärgad liten plita. Är det kondylom? :'( Har läst att man brukar få flera stycken men såvitt jag kunde se fanns där bara en. Är så himla rädd... Ska gå till UM nu i veckan och göra en gynundersökning, men vad tror ni? Kan det vara en talgkörtel? Ni som har haft kondylom, hur har det sett ut för er?

Så himla mycket frågor dyker upp i huvudet, och jag är äcklad över mig själv. Tänk om jag har smittat killen också?! Hoppas så innerligt att det inte är kondylom... 

• Svar på tråden Är det kondylom jag har fått? :'(
  • Anonym

det kan vara kondylom, på mig började de som en liten plutt bara som sedan blev flera och sedan växte och var som utstående hudflikar i klasor typ, skitäckligt!! men om du har det så finns det en beh som oftast är effektiv, funkade skitbra på mig :)

• Anonym (så rädd)
    Anonym skrev 2012-03-20 08:04:50 följande:
    det kan vara kondylom, på mig började de som en liten plutt bara som sedan blev flera och sedan växte och var som utstående hudflikar i klasor typ, skitäckligt!! men om du har det så finns det en beh som oftast är effektiv, funkade skitbra på mig :)
    Hur fort gick det innan det dök upp fler? Kan man ha kondylom utan att vårtorna blir jättemånga? Hoppas så innerligt att det är en talgkörtel eller något...
  • Anonym (så rädd)

Puff     

• Anonym (ja)
    Anonym (så rädd) skrev 2012-03-20 11:43:31 följande:
    Hur fort gick det innan det dök upp fler? Kan man ha kondylom utan att vårtorna blir jättemånga? Hoppas så innerligt att det är en talgkörtel eller något...
    ja, du kan ha kondylom utan att det blir jättemånga. jätteolika. jag fick en vårta först, sen en till efter 3 månader, när jag fått bort den tog det ca 3månader till sen fick jag kanske 15 st små över en natt typ.. så fort en börjar komma fram avnänder jag wartec direkt och den är borta på 3 dagar. nu är jag kille så det kanske är lite lättare men ändå.

det svåra kan vara att testa om det är kondylom. det går inte att göra blod eller urinprov så för att veta till 100% tror jag att dom måste undersöka en bit av själva vårtan. för mig va dom för små för att ge något svar men efter några månader så blev det ändå uppenbart.

kondylom är vanligt och smittar rätt så lätt men långt ifrån alla får nånsin några synliga vårtor, om det känns bättre =)
  • Anonym (smittad)

Man kan ha en man kan ha massor... Ser ut som hudfärgade skaftvårtor typ.. Googla så får du upp lite bilder, men dom flesta är extrema fall!

Jag har behandlat med både wartec och Alldara. Wartec var inte alls lika bra som alldara, för mej iaf. Ocj inte i närheten av lika smärtsam och besvärlig!

Barnmorskan som fastställde att jag hade kondylom var totalt ovetandes om att det fanns behandling. Det fick jag reda på av en vän..    

• Anonym (så rädd)

Åh, jag hoppas verkligen att det inte är det jag har fått :'( Får helt enkelt vänta och se kanske, om det dyker upp fler... Ååh :( Tack för era svar!

• Samme

Det behöver inte vara nånting alls. Men att det dök upp så snabbt verkar konstigt. Brukar ta tid innan viruset satt sig. Du kan ha fått det men kanske inte beror på ditt egna immunförsvar också. Men kondylom kan ligga passivt i flera månader/år och du behöver inte vara bärare dock har det börjat komma vårtor eller massa små upphöjda prickar så skall du kolla upp det.

Men gå och kolla i vilket fall. Men det låter inte så farligt. Tycker jag.

Talgkörtlar kan komma i olika storlek.

Hoppas allt går väl :)

• Samme

Titta på nätet är inte heller alltid bra. Bara så du vet. Det är mycket extrem bilder där som gör att man mår sämre.

Svar på tråden Är det kondylom jag har fått? :'(