• moridin

    soon to be dad

    Hej alla som läser, jag är en 20årig kille som är tillsammans med min flickvän på 27 år. Vi har planerat barn nu sen i mitten av Jan, och efter att vi fått gå igenom och bearbeta ett missfall så är "vi" nu gravida igen.

    Någon som kan hjälpa mig med lite allmänna tips om hur jag bäst kan stödja henne i detta? Tips oavsett form eller ämne är välkommet!
    Tack på förhand


  • Svar på tråden soon to be dad
  • Sprak

    Avlasta henne så mycket som möjligt. Hjälp till eller ta helt över hemmasysslorna, hon kommer behöva sömn och vila. Och finns där för henne, det kommer vara en känslomässig tid. Och tjaffsa inte emot när ni bråkar, det är bara taskigt.

    När hon går igenom detta för er skull, är ALLT det minsta du kan göra :)

    Lycka till, du kommer bli en bäst pappa.

  • Mrkane

    Jag tror också det är viktigt att du är engagerad i graviditeten, bryr dig och tar reda på hur saker funkar. Både saker som har med graviditeten och kvinnan under graviditeten i sig, men också med föräldrapenning och sånt. Det är lätta att hamna lite utanför annars, vilket är jobbigt för båda två. Och sen är det ju så att även om man som pappa aldrig kan känna allt det som hon känner eftersom det inte är ens egen kropp, men har man lite koll så kan man nog också få ut mer själv av den unika pappa eller blivande pappa rollen!

Svar på tråden soon to be dad