• sweasmamma

Vakuol??

Hej !

Jag är gravid, fått pos på test samt digitalt. Jag plussade för 1 vecka sen men har haft symtom längre. Jag hade min senaste mens den 20/2 MEN den va bara 1 dag ,inget mer! jag va då på kk den 28:e feb då läkaren såg en "tidig grav" eller rest av mf" som skulle komma ut med nästa mens, när jag fick plus undrade jag då OM det va ett mf så kan jag ju inte haft äl och inte kunnat bli gravid då,inte blödit något , jag ringde och pratade med en bm som sa att läkaren skrivit att hon sett en vakuol!

vad är detta??kan det varit en tidig grav? hon sa att vakoulen satt i livmodern nära slemhinnan samt att slemhinnan va tjock som innan mens!

Uppskattar verkligen svar !!!!

MVH

• Svar på tråden Vakuol??
  • sweasmamma

okej men detta betyder ??? hålrum med celler? jag förstår inte! kan det varit en tidig grav eller??

• Aleksandra Barnmorska

hej!

det kan vara en tidig graviditet men även en rest av ett missfall, det du kan göra är att vänta två veckor och ta ett nytt test om du inte fått en blödning innan dess. Fick du svar på din fråga? 

• sweasmamma

alltså jag är gravid nu !!jag hade neg innan , sen plus! så jag undrar mest OM detta är en ny grav eller den de såg som tidig grav eller rest !

OM det va en rest, kan man ff ha äl då? och då sitter det ju kvar i kroppen ju för inget har kommit ut !

och jag har ju ömma bröst, mår illa ont i svanken samt mensen försenad i över 1 v så det måste ju vara en grav !väl? 

• Aleksandra Barnmorska

Hej!

Man kan ha äl vid en rest men jag skulle gissa att det var  tidig graviditet man såg. du får vänta ett par veckor och åka in på ett vul för datering.

lycka till 

• sweasmamma

tack så mkt!! jag har tagit mer test som blir starkare så gravid är jag sen får vi se hur långt , kommer boka vul om 2-3 v så ser vi om jag är i v 8 eller 11  då =)

tack så mkt  

Svar på tråden Vakuol??