• Nemi76

Klänning till sommarbröllop?

Jag behöver verkligen förslag och tips! Jag ska på sommarbröllop med den härliga klädkoden "sommarfin". Det är min allra bästa vän som ska gifta sig och det förväntas ingen balklänning direkt så jag har lite hum om vad "sommarfin" är. Dock har jag inte mycket hum om vad jag ska ha på mig och jag har inte riktigt tid/möjlighet att springa i affärer. Bröllopet är i början av juni och om ca 3 veckor föder jag mitt första barn. Jag har alltså ingen susning om hur min kropp kommer att se ut till råga på allt

Jag behöver en klänning som jag skulle kunna amma i enkelt och smidigt, samtidigt som den bör vara smickrande men samtidigt bekväm. Jag är kurvig med stor byst (i dagsläget G) så många v-ringade klänningar går bort pga att de är för snålt tilltagna i bysten. Jag vill inte ha en söm mitt över brösten eftersom jag tycker att det är apfult. Jag vill inte heller har värsta urringningen av uppenbara skäl. Omlottklänning är ju ett alternativ men lite tråkigt kan jag känna då jag redan har femtioelva sådana. Kanske om den var redigt snygg

Jag har mina ögon på denna, men det återstår att se om den passar mig efter förlossningen (Spanx kommer såklart att bli ett måste under vilken klänning som helst) och jag vet inte riktigt om Odd Molly är min stil. Denna känns dock lite mer "jag" än många OM-plagg.
    http://oddmolly.com/content/collections/m112_komp1/closeup/M112-064-070-9004-front-2-105.jpg

Det är dessutom ett utomhusbröllop så är klänningen för tunn eller barärmad vill jag nog gärna ha en kofta till. 

Så, kraven som jag har är:

*Smickrande för figuren

*Fin nog att ha på bröllop men inte "för" fin.

*Ska fungera att amma i 

*Gärna finnas i de flesta butiker som finns i "småstäder" alternativt Göteborg eller gå att beställa.

*Prisklass beror lite på. Ca 1000-1500 kr (vilket är en av anledningarna till att OM-klänningen känns tveksam)   

Jag vet att det finns många här med bra smak, kom igen nu och hjälp mig!             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 13:06
    Det måste ju inte vara en klänning utan hittar ni en snygg top med snygg kjol eller byxor till tar jag gärna emot de tipsen också

• Svar på tråden Klänning till sommarbröllop?
  • Katitzi

Hjälper gärna men smickrande figuren var svår.. det beror ju vad för kropp man har o vad man vill framhäva  o vad man vill dölja  

• Nemi76
    Katitzi skrev 2012-03-20 12:57:21 följande:
    Hjälper gärna men smickrande figuren var svår.. det beror ju vad för kropp man har o vad man vill framhäva  o vad man vill dölja  

Tja, kurvig med stor byst som vill visa lite men inte för mycket Jag vill inte ha ett tält men samtidigt inget litet fodral heller. Inte helt enkelt, jag vet Omlottklänningar är väl dessvärre den modell som oftast passar mig bäst. Jag tror att klänningen jag länkade till skulle kunna passa mig med ett par Spanx under
  • BuoBä

Man måste inte ha klänning, top/blus och kjol går också bra. Ifall det gör det lättare... 

• Nemi76
    BuoBä skrev 2012-03-20 13:04:21 följande:
    Man måste inte ha klänning, top/blus och kjol går också bra. Ifall det gör det lättare... 

Ja, självfallet! Har ni exempel på en top och en kjol tar jag gärna emot de också
  • Nemi76

Hur är kvalitén på Bonprix? Jag har fått för mig att det är mycket polyester och lite "billigare" tyger...

Svar på tråden Klänning till sommarbröllop?