• loudnfast

Ipad hjälp tack!

Ursäkta om frågan är dum...men....

...Hur funkar en Ipad?   Vi har Telia fast bredband hemma o även trådlöst nätverk, kan man koppla upp Ipaden mot det eller hur funkar det att använda den? Jag har inget simkort! utan måste använda"nåt annat"...

• Svar på tråden Ipad hjälp tack!
  • InfinityPoint
    loudnfast skrev 2012-03-20 15:57:42 följande:
    Ursäkta om frågan är dum...men....

...Hur funkar en Ipad?   Vi har Telia fast bredband hemma o även trådlöst nätverk, kan man koppla upp Ipaden mot det eller hur funkar det att använda den? Jag har inget simkort! utan måste använda"nåt annat"...
    Det finns iPad med eller utan mobilt bredband. Alla har trådlöst nätverk.

Har du trådlöst nätverk hemma är det bara ansluta till det. Har du en iPad med mobilt bredband inbyggt, sätter du i ett SIM-kort och surfar mobilt vart som helst.

Du kan naturligtvis fortfarande använda trådlöst nätverk om det finns tillgängligt, och du måste inte ha SIM-kort i den om du inte vill (Fast då har du köpt en dyrare modell i onödan)

Att säga sanningen i en tid av förljugenhet är en revolutionär handling.
  • loudnfast
    InfinityPoint skrev 2012-03-20 16:21:17 följande:
    Det finns iPad med eller utan mobilt bredband. Alla har trådlöst nätverk.

Har du trådlöst nätverk hemma är det bara ansluta till det. Har du en iPad med mobilt bredband inbyggt, sätter du i ett SIM-kort och surfar mobilt vart som helst.

Du kan naturligtvis fortfarande använda trådlöst nätverk om det finns tillgängligt, och du måste inte ha SIM-kort i den om du inte vill (Fast då har du köpt en dyrare modell i onödan)

Men vadå? Nu fattar jag inte?:)=) jag är trött idag... jag kollade på en Ipad 3 eller Ipad 2 32gb  utan abonnemang, kan den leta upp mitt trådlösa nätv hemma o jag kan använda det så? jag ska inte ha mobil ab till eller ha simkort i hade jag tänkt ialf...met är väl bara bra om man skall använda den utanför hemmet??
  • katalysator

Ja, du kan koppla upp mot det trådlösa nätverket hemma. Eller mot trådlösa nätverk på andra ställen. Det är superenkelt!

Om det är så att du även har en iphone kan du använda den som 3g-modem och koppla upp ipaden på telefonens 3g-nät när du är borta, så då är det helt onödigt att köpa den dyrare varianten med 3g-simkort även om du vill kunna koppla upp dig var som helst. 

Svar på tråden Ipad hjälp tack!