• ronya90

hostmedicin för gravida?

Lägger den här tråden i gravid - övrigt , då jag inte vet riktigt vart den passr? :P 

Jag undrar vilka/vilken hostmedicin(er) man kan använda när man är gravid? Hostar som bara tusan och det är sjukt jobbigt :( Det enda jag har hemma är cocilana, men det lär ju inte vara så smart att ta!

• Svar på tråden hostmedicin för gravida?
  • Amy27

Cocilana fick jag utskrivet av läkare när jag hade hemsk hosta och var gravid.
    Läs bipackssedeln.

• ronya90

hmm ok! Men tror inte jag vågar ta det eftersom det är så starkt + att jag brukar bli illamående och kräkas av det :(

• Pussesnufs

Honung + varmt vatten är den bästa hostmedicinen. :)

Scientia Potentia Nostra
  • Lindellskan

Ring 1177 och fråga. Jag skulle inte våga fråga folk här på familjeliv. Kan ju inte vara hundra på att dom igentligen vet. 

• Muffins i magen

Cocilliana är det enda vettiga! Fick det själv utskrivet för en liten stund sen. Äntligen kanske jag får sova på nätterna.

• Javisst

Jag fick också cocilana när jag var gravid med hemsk hosta.

Gravid vecka 30, bf 4 juni.
  • Amy27

Lindellskan: tror du vi sitter och ljuger? Vad skulle vi tjäna på det?

• Vänliga J

Har också fått cocillana mot hostan, det var min räddning. Ingen fara för bebisen, det kan man enkelt läsa på fass.

• maba

Jag ringde vårdguiden med samma fråga, där sa de till mig att honungsvatten, te och mycket klar dryck var lika bra som alla receptfria man kunde äta som gravid. Ville jag ha något starkare skulle jag vända mig till läkare.

Svar på tråden hostmedicin för gravida?