• Anonym (Öm/moler)

Ang mellan mensen - efter medicinsk abort. Någon annan?

Jag gjorde en medicinsk abort i mitten av januari. Jag blödde ca 2 veckor sen gjorde man en koll att allt var ute. Allt gick väldigt smidigt.
    Jag fick mens ca två veckor senare och den var ungefär som en normal mens för mig, kanske aningen rikligare de första dagarna.
    Nu är det dags för mens om några dagar igen. Jag har varit lite öm i livmodern till och från i flera dagarna nu (är inte gravid) det moler fram och tillbaka. Detta hade jag INTE innan aborten utan ont bara just precis innan mens samt vid ägglossning. Är det någon annan som haft en förädring efter aborten så som jag? Alltså att man fått molvärk flera dagar innan? Jag blir ju orolig att det skulle vara något, men om det nu skulle vara en infektion så borde jag väl ha feber eller blöda eller nåt? Inte bara denna diffusa ömmande känsla?

• Svar på tråden Ang mellan mensen - efter medicinsk abort. Någon annan?
  • Anonym (Jag)

Jag har lika dant. Börjar också oroa mig att något skulle va fel......

• Anonym (Öm/moler)
    Anonym (Jag) skrev 2012-03-20 19:24:33 följande:
    Jag har lika dant. Börjar också oroa mig att något skulle va fel......

Hur många mens har du haft efter din abort?
    Kanske är normalt då, att man får känningar som man inte hade innan aborten....?
  • Anonym (Jag)

Gjorde också min abort i mitten av januari. Å jag har nog haft en mens. Fast den va ju inte rikligare än innan. Va nog mindre en innan. 

• Anonym (Öm/moler)

Okej.... Moler det och ömmar i din livmoder? Gör det på mig, lite sådär diffust. Men jag bör få mens inom några dagar igen, så jag hoppas det är därför det moler, och inte pga något annat....

• Anonym (Jag)

Ja de ömmar i livmodern. Jag ska nog inte ha min mens nu.  Jobbigt att gå runt me typ mens verk hela tiden!!! 

• Anonym (Öm/moler)

Ja, det är det. Hoppas det lättar för oss båda snart!

• Anonym (Jag)

Ja de får vi verkligen hoppas!!!!!!!!

• Anonym (c)

Jag fick nyss min andra mens efter en abort i januari. Jag var med om precis samma som ni beskriver. En hel vecka gick jag och hade ont innan det kom igång. Jag hann oroa mig väldigt mycket kan jag säga!

Mensvärken har känts annorlunda också, liksom mer huggande än molande som jag är van vid. Har era cykler ändrats något efter aborten?

• GangsterKermit
    Anonym (c) skrev 2012-03-20 23:31:11 följande:
    Jag fick nyss min andra mens efter en abort i januari. Jag var med om precis samma som ni beskriver. En hel vecka gick jag och hade ont innan det kom igång. Jag hann oroa mig väldigt mycket kan jag säga!
    Mensvärken har känts annorlunda också, liksom mer huggande än molande som jag är van vid. Har era cykler ändrats något efter aborten?
    Jag började direkt med cerazette (minipiller) samtidigt som jag gjorde aborten. Så jag hade ingen aning... Sedan hoppade jag på Neovletta (p-piller) och efter det så slutade jag med piller! 
    Du är allt jag har önskat mig ♥
  • Anonym (Öm/moler)
    Anonym (c) skrev 2012-03-20 23:31:11 följande:
    Jag fick nyss min andra mens efter en abort i januari. Jag var med om precis samma som ni beskriver. En hel vecka gick jag och hade ont innan det kom igång. Jag hann oroa mig väldigt mycket kan jag säga! Mensvärken har känts annorlunda också, liksom mer huggande än molande som jag är van vid. Har era cykler ändrats något efter aborten?

Skönt att höra att man inte är ensam om detta. Man tänker ju direkt "infektion"! Men samtidigt tycker jag att man borde blöda då, ha feber eller liknande. Min mens kom ganska exakt 4 veckor efter aborten, hade inte väntat mig att få den så tidigt. Men då kändes allt normalt så att säga. Men nu har jag alltså det här molandet, kom strax efter ÄL (brukar känna av den). Bör få mens inom ett par dagar om man ser till senaste mensen. Men gillar ändå inte att livmodern känns öm....
Svar på tråden Ang mellan mensen - efter medicinsk abort. Någon annan?