• Anonym (Kaffedraken)

    Lång väntan, nu är vi hemma!

    I sex år har vi väntat på vårt lilla barn nummer 2, men nu är vi tillsammans och allt går bra - men pappa är fortfarande lite läskig. Utvecklingen går fantastiskt snabbt, efter en vecka tillsammans har talutvecklingen exploderat - allt ska det klättras på - maten ska intas på golvet framför spisen - men har provat att sitta i matstolen två gånger utan att skrika! Allt känns så fantastiskt! Tänk att vi har fått ett barn som verkligen älskar att leva, trots 19 månader på barnhem! Efter att ha besökt barnhemmet i ca 30 timmar anser jag verkligen att barnhem är inget hem för barn och vilket friskt barn som helst kan bli apatiskt av för lite stimulans!

    idag var det läkarkontroll som gällde, fy så jobbigt det var för det lilla barnet - och föräldrarna - och alla inblandade - och alla som behövde höra på mistluren! Men se nej, läkaren ansåg inte att det behövdes något lugnande vid blodprovstagningen...

    Läkaren avslutar kontrollen med att säga: då vet ni att ni inte ska röra er ute i samhället förrän alla prover är klara. Okej, svarade vi men efteråt undrar man ju förstås vad som gäller för resten av familjen! Får syskonet gå på förskola/skola, ta hem kompisar är väl inte att tänka på förstås? Hur gjorde ni? Min tanke blir lite störd av att trots allt kallar de oss till en vanlig barnmottagning, vi får sitta i deras väntrum med känsliga barn i närmare 45 minuter - men vi får inte röra oss i samhället förrän alla prover är klara?
    BVC anser däremot att barnet ska behandlas som friskt fram tills motsatsen är bevisad - men det känns inte helt rätt heller för mig!

    Alltså - hur gjorde ni?


    10 års väntan på två barn, en elefantgraviditet och en dinosauriegraviditet - vips så är vi fyra i familjen!
  • Svar på tråden Lång väntan, nu är vi hemma!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi fick inga förhållningsregler. Här emblar man alla barnen!
    De konstaterade att vårt barn hade bättre vaccinationsskydd än barn som är vacciberade enligt det svenska vaccinationssystemet.
    Välkomna hem och hoppas att du får i ordning på det!

  • Anonym (Kaffedraken)

    GRATTIS!!!
    Jag har inte fattat att ni fått åka o hämta er lilla! Men va skönt att höra att ni nu är hemma igen, hoppas att allt gick BRA där borta i främmande land o här hemma!

    Vi hade inga restriktioner alls däremot skulle vi tvätta händerna efter blöjbyte men det känns ju självklart. Vi blev tillsagda innan vi åkte att leva som alla andra familjer, smaka mat, suga av nappen, pussas och så vidare precis som med vilket barn som helst. Risken för smitta bedömdes som så liten att anknytningen inte skulle störas av rädsla för någon basilusk. Väl hemma så fick vi heller inga restriktioner men om han var förkyld så skulle vi inte träffa riktigt gamla och /eller infektionskänsliga människor (nära) innan vi fått MRSA svaret men att möta någon på stan ansågs inte som "farligt".

    Än en gång GRATTIS!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Grattis!

    Vi fick heller inga särskilda förhållningsregler. Jag frågade tom, ska ni inte MRSA odla? Tänkte att det kanske skulle behövas då vi visste att vår dotter skulle operaras längre fram till och med. Kontakt togs med infektionsavdelningen på vårt sjukhus, men då vår dotter inte har legat på sjukhus behövde hon inte odlas sa dem. 

    vår dotter fick emlakräm innan provtagningen, men skrek ändå väldigt mycket, så här i efterhand så har jag konstaterat att jag inte visste att emlakrämen behöver sitta på längre tid på mörk hud för att ha effekt. 

    Lycka till nu med er nya familjemedlem.  

Svar på tråden Lång väntan, nu är vi hemma!