• Anonym (Kille27)

Test

Var kan jag testa mig mot könssjukdomar? Finns det drop-in eller är det bara tidsbeställning? Jag är kille 27 och har faktiskt aldrig testat mig mot någon könssjukdom. Hur går det till? Hur lång tid tar det tills jag får svar? Jag har flickvän, men har haft sex på sidan av förhållandet och vill nu testa mig.

• Svar på tråden Test
  • Anonym
    Anonym (Kille27) skrev 2012-03-20 20:34:07 följande:
    Var kan jag testa mig mot könssjukdomar? Finns det drop-in eller är det bara tidsbeställning? Jag är kille 27 och har faktiskt aldrig testat mig mot någon könssjukdom. Hur går det till? Hur lång tid tar det tills jag får svar? Jag har flickvän, men har haft sex på sidan av förhållandet och vill nu testa mig.

fick höra att det fanns en mottagning för att testa sig på karolinska sjukhuset...minns ej vad den heter kolla in deras hemsida...

oj kom på vet ej vart du bor? 
  • Anonym (Kille27)

Ingen som vet hur det går till?

• Anonym
    Anonym (Kille27) skrev 2012-03-20 21:43:49 följande:
    Ingen som vet hur det går till?
    sesam city mottagning (ks) finns i solna , Huddinge mm
    kunde tyvärr ej hur man kopierar länken. Där står det en hel del om smittsjukdommar mm hur det går till mm

lycka till   
  • Anonym

Finns väl STI mottagningar på de flesta stora sjukhus. Tar väl ca 2 v innan svar på tester kommer på könssjukdomar  men hiv och hepatit tar 6 månader innan det visar sig på tester...så det kan du väl testa om då om 6 månader.. 

• Anonym

De sticker väl in en odlingspinne, typ tops i urinröret för att ta tester, blodprov tas oxå.

• Anonym

Testar bla klamydia med en tops i u-röret. Svider till men jag gissar att det är bättre än att smitta sambon :) Man kan ta detta prov med u-prov också men är osäker på om det är lika säkert.

Svar på tråden Test