mammatilljames skrev 2012-03-21 10:29:19 följande:
Jag vet att punktträning inte funkar, men jag tänkte mest omd et fanns något som funkar mot just love handles.
Tips på bra träning? Eller något speciellt bra att äta/undvika?
Tillsammans med fettförbränning fungerar enkla övningar alldeles utmärkt. All träning där du spänner magen (exempelvis vid box) är fantastisk för magmusklerna. Annars, som andra sagt, plankan är väldigt effektiv. Du kan även, när du blivit mer van, börja utveckla just den övningen. ''Rulla'' fram och tillbaka på tårna, små steg med benen utåt och så vidare... Försök isolera magmusklerna så mycket som möjligt. Sen är det givetvis viktigt att du tränar alla muskler du har i magen. Vanliga situps tränar bara en del av magen. Kör plankan på sidan, gärna med rotation, sneda situps osv osv osv.
Som du sa till Mandel känns ju din mage redan bra, dvs inte uppblåst och gasig. Själv har jag väldiga problem med stärkelserik kost tyvärr, blåser upp som en ballong. Vägen till en snygg mage är maten. Du verkar ju redan ha en bra kosthållning på det sättet att din mage mår bra, så träning verkar vara the way forward. Men det gäller ju att du väver in magträning (gärna annan styrketräning också, bara med kroppsvikt om det känns bättre) i din övriga träning för ett så bra resultat som möjligt. När du löptränar, testa intervaller för att höja pulsen, kör knäböj, armhävningar, magövningar...sen en liten sprint igen etc. Förbannat effektivt!