Kan det vara halsbränna/reflux? Vågar man behandla själv?
Hejsan alla nattugglor!
Nu är det såhär, i höstas for jag till sjukhuset med otroliga bröstsmärtor, likaså i januari/februari.
De hittade inget fel, men antog att jag hade en bröstkorgsinflammation.
- "Bara att äta Ipren så går det över!" blev svaret alla gånger jag var där. Men jag hade ju så enormt ont ibland, och kunde inte sova alls på kvällarna för att jag hade en ihållande molande smärta i bröstkorgen.
Efter ett litet tag gick det över, och jag har inte känt så mycket mer av det sen i februari.. Tills det började närma sig i förrigår.. igår och ikväll har jag ont som tusan igen.
Jag ska berätta mer om mig, vad jag kan och inte kan göra med detta så någon kanske känner igen sig och kanske vet!
Sen i höstas har jag inte någon gång riktigt kunna trycka ifrån min kropp ifrån sängen för att resa mig upp, det gör ont i bröstkorgen då. Som om det vore ett blåmärke där som rörs vid. Sen i höstas så kan jag inte "krama mig själv" om ni förstår, om man omfamnar sig själv. Det gör oftast ont i bröstkorgen då också. För en månad sedan kom det plötsligt en unken smak/lukt i munnen som försvann efter en timma kanske. Jag fick den återigen två gånger till, senast igår. Jag rapar en del. Och jag snusar (ca 4-5 portions snus om dagen) och jag röker (ca 2-5 cigg om dagen). Jag har inte riktigt sura uppstötningar, det kan jag få- sällan om jag försöker rapa direkt efter maten då det kan komma upp en liten snabb sådan där.. Men annars så nej.. Inte direkt.
Så min fråga är nu; Måste man få sura uppstötningar för att ha "halsbränna/reflux"?
Och om det här för någon av er låter som halsbränna/reflux, vad tror ni om naturläkemedlet Gastosan?
Sen tänkte jag, om det skulle visa sig att det inte är halsbränna/reflux.. Gör det någonting då om jag äter Gastrosan från naturapoteket eller exempelvis Nixacid från apoteket i ca 14 dagar?
Jag är ganska petig med medicin och så, jag gillar inte att ploppa i mig tabletter även om jag har jätte ont i huvudet eller magen, liknande.. Men om det är en jätte huvudvärk och jag verkligen måste så- okej.
Men jag tänkte om det är så att jag inte skulle ha det här, gör det något att man testar äta någon av dessa i 14 dagar (står 14 dagar på bipacksedeln)?
Jag bara orkar inte ha ont i bröstkorgen mer. Det gör ont från mellan brösten och precis under solarplexus. Så den biten, om ni förstår. Och ibland är jag lite illa mående föressten!! Men en grej, som ni inte behöver fråga- jag är inte gravid.

Tack på förhand!