• HASP

Tips på bänkskiva önskas! Valnöt/annat mörkt träslag??

Hej!

Jag har letat på nätet men hittar inget jag är riktigt nöjd med... söker alltså efter en mörk bänksiva i massivt trä (vill ej ha laminat), gärna valnöt. Men det verkar vara så satans dyrt!

*Är det någon som vet något annat mörkt träslag som är fint men som inte kostar lika mycket?

*Och VAR hittar man bänkskivor till okej priser?

VÄLDIGT tacksam för svar!

• Svar på tråden Tips på bänkskiva önskas! Valnöt/annat mörkt träslag??
  • Neiti

Ikea har en bänkskiva i ek - hur mörk du vill ha kan du själv justera genom att välja hur mörk olja du vill använda till att olja in den.

• KaSaM

Vi har valnöt, snyggt och praktiskt. Tips kan vara att köpa via bygghandel eller möbelsnickare för vettigt pris men det kostar med massivt.

• Lenasv

Vi har precis köpt svart ek från Agelito till vårt vita Ikeakök. Kolla deras hemsida där finns massor av bänkskivor. 

• HASP

3000 kr/m...? Näe det är jag inte villig attbetala. Blir väl laminat ändå innan det är klart :/

• KaSaM

Massiv valnöt är dyrt precis som stenskivor, ek är något billigare men ska man ha massivt trä så är det tyvärr att hosta upp bra mycket mer än för laminat.

• Lenasv

De har laminat också på Agelito var betydligt billigare än massivträ, tror det bara var några hundralappar metern. Just nu även fraktfritt så där sparade vi en del pengar på vår träskiva :)

• Eva Fa

Jag ville ha massiv trä med ändrade mej till laminat och är hur nöjd som helst.Helt ärligt tror jag inte många har reagerat på det. Fördelar tål värme, det blir inga märken eller missfärgningar.

• HASP
    Lenasv skrev 2012-05-03 11:54:25 följande:
    Hur gick det vad valde du för material?
    Det fick bli laminat till slut (Valnötsmönstrad). Har inte monterat upp köket än så vet inte än om jag är nöjd med valet eller ej :) Men blr jag inte nöjd så kan man ju alltid byta bänkskiva senare... den här kostade bara 1500 så då gör det inte så mycket om man byter ut den efter nåt år! :)
  • Lenasv

Ok.
    Ja, deras kvalitet är inte den bästa på vitvaror och bänkskivor men något år lär den säkert hålla.

• HASP

Ja det tror jag med. Det är ju garanti på den om inte annat.

Svar på tråden Tips på bänkskiva önskas! Valnöt/annat mörkt träslag??