• LillaLivetIMagen

Smärta i revben och rygg!!! v.28

Behöver får lite stöttande tips och hjälp.
    Har de senaste veckorna börjat få fruktansvärt ont i revbenenm både fram och bak, mestadels på höger sida. Har läst om att det skall vara alla organ som trycks uppåt, samt att skelettet luckras upp. Men smärtan är olidlig!
    Då jag jobbar på förskola på dagarna och även ibland inom äldrevården så håller inte detta, när jag kommer hem på eftermiddagarna känns det som att ryggen/revbenen skall sprängas. Smärtan är obeskrivlig och jag kan inte sitta upp utan måste infinna mig i liggande läge hela kvällen. Hur skall jag orka jobba med dessa rygg och revbensproblem?

Någon som vet anledning eller tips på hur man kanske kan lindra problemen? Någon som har såhär också? 

• Svar på tråden Smärta i revben och rygg!!! v.28
  • HelHel

Gallproblem? Då har man fruktansvärtt ont vid revbenen på höger sida och det strålar ut i ryggen..
    Inget ovanligt vid graviditet. 

• LillaLivetIMagen
    HelHel skrev 2012-03-21 22:40:48 följande:
    Gallproblem? Då har man fruktansvärtt ont vid revbenen på höger sida och det strålar ut i ryggen..
    Inget ovanligt vid graviditet. 
    Okej, hade jag ingen tanke på alls...
    Får ta detta med min BM nästa vecka då jag skall dit! 
  • TantH

ansök om sjukskrivning eller graviditetspenning på FK

• LillaLivetIMagen
    TantH skrev 2012-03-22 13:35:48 följande:
    ansök om sjukskrivning eller graviditetspenning på FK
    Har ansökt om graviditetspenning från 19 april, men inte fått svar än, och är ju som sagt en månad kvar...
  • tosvald 79

Hej! Har en vecka kvar till BF och har det precis likadant. Började kanske i vecka 26. Likadant förra graviditeten också. Fruktansvärt obehagligt. I mitt fall ligger bebisen med rumpan upp och trycker. Jag brukar försöka trycka ner rumpan lite försiktigt med handen, då lättar det lite tillfälligt. Ibland har det också hjälpt med varm vetekudde. Annars är det bara att stå ut tyvärr....

• LillaLivetIMagen
    tosvald 79 skrev 2012-03-22 18:35:02 följande:
    Hej! Har en vecka kvar till BF och har det precis likadant. Började kanske i vecka 26. Likadant förra graviditeten också. Fruktansvärt obehagligt. I mitt fall ligger bebisen med rumpan upp och trycker. Jag brukar försöka trycka ner rumpan lite försiktigt med handen, då lättar det lite tillfälligt. Ibland har det också hjälpt med varm vetekudde. Annars är det bara att stå ut tyvärr....
    Okej, ja man får stå ut. Men tänkte prata med min BM om det nästa vecka för att se vad hon har för tips. Det börjar bli väldigt problematiskt inom mitt arbete, då jag jobbar med små barn och tunga lyft varje dag.
Svar på tråden Smärta i revben och rygg!!! v.28