Är det fel att ge komplimanger?
Hej Hej alla glada FL:are
Jag har en sak jag måste få svar på, som jag undrar över
Jag har blivit manisk med att ge komplimanger till tjejer som har
fina kläder på sig(Enligt mig då naturligtvis. Siden, satin, läder eller starka färger).
Det kan handla om att jag säger "Vilka fina byxor du har på dig" (Oftast)
Men också, "Vilken fin topp du har" eller om det är något annat som jag tycker är fint.
Detta säger jag till främlingar jag aldrig sett förut och till folk jag känner.
Reaktionerna är väl för det mesta positiva, men en del ser lite förundrande ut. Jag sa detta till en
tjej som jag jobba ihop med, som är 16år, hon tyckte det var konstigt att jag kommenterade andra tjejers
kläder.
Idag fick jag två olika reaktioner. När jag åkte in till högskolan idag så satt det en tjej med en klarröd kjol på sig, jag sa till henne att jag tyckte att det var härligt att se en kjol och att den var fin. Hon blev glad och vi pratade vidare.
Men när jag skulle hem så satt det två damer i 40-50års åldern och den ena hade svarta satinbyxor på sig, något som jag måste ge komplimang för innan jag går av bussen. Jag sa "Vilka fina byxor du har" men den reaktionen var väldigt konstig. Hon liksom sa "Va!" och såg lite besvärad ut och, då sa jag en gång till "Dom är fina" och då så skratta hon lite med sin väninna, och jag gick av
Måste bara fråga er kvinnor här på FL. Är det konstigt att en kille på 30 ger komplimanger till kvinnors klädval.
Skall jag låta bli att göra det, ibland så får man ju liksom inte så snällt tillbaka.
/M