• Martina426

Leukozyten? Vad betyder det? Possitiv urin! Svara snabbt!

Gjorde ett urinprov hemma nu på morgonen som visade att jag hade Leukozyten vad betyder det?

Är det det som kan visa havandeskapsförg.?

Svara snabbt ska på jobbet om 10 min!

kramar Martina

• Svar på tråden Leukozyten? Vad betyder det? Possitiv urin! Svara snabbt!
  • Katja77

Leukocyter betyder att du har vita blodkroppar i urinen...

• ebben

Jag hade spår av det i urinen,det sa BM kunde bero på flytningar?! Inte vet jag ,men det lät inte som om det var nåt att bry sig om...

• Kattmamma

Hej!

Ökade leykocyteri urinen tyder oftast på en infektion. Själv hade jag ingen urinvägsinfektion men en infektion i slidan = Bakteriell Vaginos = Slidkatarr.

Kolla upp din urin hos BM

• Martina426

Testade blodtrycket som låg på 130/90.... Har även mått illa hela helgen, tror ni att ngt kan vara på gång? (Havandeskapsförgiftning)

• Martina426

provar att flytta upp den

• Niquilota

Högt undertryck och vita blodkroppar i urinen ... Varför ringer du inte och pratar med någon bm eller läkare?? Det är väl inget att vänta på?

Vilken vecka är du i? Huvudvärk? Svullnad? Andra symptom?

Annika

• Martina426

är i v.32!
    Jag ska till bm imrogon men man är väl ivrig att få tips och förslag redan nu på vad andra tror!

• Niquilota

Det var ju bra, då får du ju veta då. Hoppas att det inte är havandeskapsförgiftning du har.

Annika

• Martina426

När man gör ett sdant urinprov är det proteinet man kollar då som är äggvitan eller är det leukocyter?

Har 3+ i Leukocyter enligt ett Nephur test!

Och svagt 1+ i protein

• Martina426

Provar att flytta upp igen...

• yaz

Leukocyter är vita blodkroppar som ökar i kroppen om man har någon infektion, du kanske har fått urinvägsinfektion? Har du tagit en urinsticka också?

Men jag tycker nog inte du skall ta de testerna på eget bevåg om du inte kan tolka dem, det skapar ju bara en massa oro!
    Fråga någon sjuksköterska eller läkare på avd där du jobbar i så fall. Men det bästa är ju att prata med din BM, så får hon boka en läkartid åt dig!

Lycka till!

• yaz

Läste ditt inlägg igen, jobbar du inom vården?

Svar på tråden Leukozyten? Vad betyder det? Possitiv urin! Svara snabbt!