• Anonym (??)

Min son på 2 månader andas tungt/luftrören låter trånga??

Hej!

Min son på 2 månader har sedan födseln haft "skum andning" enligt mig. Det låter väldigt mycket när han andas helt enkelt, typ som luftgångarna är trånga kan man säga. Han flås-andas rätt mycket också, och andas liksom ytligt etc - MEN det verkar inte besvära honom alls :S Förutom i sömnen ibland då han kan "gråta till", men det kan ju också vara som han drömmer?

Börjar dock bli orolig, för trodde det skulle gå över med tiden. Jag har frågat på BVC, men hon trodde bara han var täppt, men han låter såhär även om jag ger han droppar och suger, och han har som sagt låtit så här sen han föddes.
    Vid undersökningar för andra orsaker har läkare lyssnat på hans lungor vid två tillfällen och inte anmärkt något,  även när han andats så i deras närvaro. De har kollat syresättningen också (av andra orsaker) och då har han syrasatt sig själv bra ..

Frågade en läkare också om andningen men hon gav mig bara till svar "små barn andas oregelbundet", men det var ju inte det jag fråga, utan mer varför det låter som det gör när han andas..

Kan tillägga att han oftast andas "tyst" när han sover dock. Han låter mest såhär när han är vaken. Jag kan direkt HÖRA när han vaknat, då andningen blir såhär.

Någon som känner igen sig? Borde jag oroa mig och trycka på mer på sjukvården ang detta? 

• Svar på tråden Min son på 2 månader andas tungt/luftrören låter trånga??
  • Tristani

Så låter min dotter på 2mån. Ibland låter hon skrovlig och ibland täppt, verkar normalt. Jag är inte orolig :) nu sover hon och andas fint, tänk på att dom tränar med allt dom gör :)

Svar på tråden Min son på 2 månader andas tungt/luftrören låter trånga??