• Lindybelindy

Hund som skriker till för nästan allt.

Jag är hundvakt denna vecka och trodde först att hunden var dålig eftersom den skriker till ibland när man t.ex. borstar den, ibland bara av att klappa den och igår när jag gosade med hunde så skrek han till.. så det är alltså inte av saker som gör det minsta ont. Han skriker till om han råkar fastna till i en gren osv. Vad kan det vara? Han har ju inte ont någon stans.. eftersom han skriker till på olika ställen. Känner någon igen detta på sin hund?

• Svar på tråden Hund som skriker till för nästan allt.
  • solis ortus

Vad säger veterinären? För du har väl redan kontaktat din veterinär?

• solis ortus
    solis ortus skrev 2012-03-22 13:58:01 följande:
    Vad säger veterinären? För du har väl redan kontaktat din veterinär?
    Oki du var hundvakt skrev du.Men det hindrar dig ju inte att kontakta veterinär.
  • Kiiwii

Låter som en väldigt känslig hund. Den kanske visst har ont, det borde en veterinär kolla upp. Kanske har exem eller nåt annat som smärtar vid beröring....Hundar som blir rädda brukar också skrika till då dem kanske fastnar i en gren eller nåt, de blir överraskade! Men eftersom han skriker när du rör i honom beror det nog inte på att hunden är rädd eller osäker...Kolla upp!

• solis ortus
    Kiiwii skrev 2012-03-22 14:10:52 följande:
    Låter som en väldigt känslig hund. Den kanske visst har ont, det borde en veterinär kolla upp. Kanske har exem eller nåt annat som smärtar vid beröring....Hundar som blir rädda brukar också skrika till då dem kanske fastnar i en gren eller nåt, de blir överraskade! Men eftersom han skriker när du rör i honom beror det nog inte på att hunden är rädd eller osäker...Kolla upp!
  • Lindybelindy

Men om han har ont så bord ehan väll låta varje gång man rör honom? vissa dagar har han inte låtit så och sen så gör han det flera gånger under en dag så det varierar. Ha rvarit hundvakt åt honom i två veckor. Och har tagit upp detta med hans matte. Hon har märkt av det också. Ska berätta att det har varit så nu med så får hon ta tag i det på Fredag när han ska hem. Jag får en känsla över att han är känslig bara.. för han kan skrika till om någon klappar exempel på ryggen och om jag sedan klappar direkt efter och lyfter upp honom så gör han inget ljud. Om han har ont borde det göra ont om jag klappar direkt efter på samma ställe. Har ingen som helst kunskap om hundar så jag vet inte.. har aldrig haft hund osv.

• solis ortus
    Lindybelindy skrev 2012-03-22 14:39:36 följande:

Men om han har ont så bord ehan väll låta varje gång man rör honom? vissa dagar har han inte låtit så och sen så gör han det flera gånger under en dag så det varierar. Ha rvarit hundvakt åt honom i två veckor. Och har tagit upp detta med hans matte. Hon har märkt av det också. Ska berätta att det har varit så nu med så får hon ta tag i det på Fredag när han ska hem. Jag får en känsla över att han är känslig bara.. för han kan skrika till om någon klappar exempel på ryggen och om jag sedan klappar direkt efter och lyfter upp honom så gör han inget ljud. Om han har ont borde det göra ont om jag klappar direkt efter på samma ställe. Har ingen som helst kunskap om hundar så jag vet inte.. har aldrig haft hund osv.

Läs det jag strukit under.
    Därför skall du isf kontakta veterinär
  • Lindybelindy

Med gren menar jag såklart inte att han sitter fast i den och får ont för då kan jag förstå om han skulle skirka till. Utan vi kanske är ute och går så ligger en gren som kommer mot honom lite när han går under så skriker han till som att man är elak mot honom. Inget av det han skriker till om är något som gör ont i vanliga fall. Annars skulle jag ju förstå hans reaktion.

• solis ortus
    Lindybelindy skrev 2012-03-22 14:43:47 följande:
    Med gren menar jag såklart inte att han sitter fast i den och får ont för då kan jag förstå om han skulle skirka till. Utan vi kanske är ute och går så ligger en gren som kommer mot honom lite när han går under så skriker han till som att man är elak mot honom. Inget av det han skriker till om är något som gör ont i vanliga fall. Annars skulle jag ju förstå hans reaktion.
    Läs inlägg 6.
  • Lindybelindy
    solis ortus skrev 2012-03-22 14:43:35 följande:
    Läs det jag strukit under.
    Därför skall du isf kontakta veterinär

ja om han skulle få ont. Det förstår jag med. Men min fråga är vad det annars kan vara? kan vissa hundraser vara extra känsliga? är det jag undrar då..
Svar på tråden Hund som skriker till för nästan allt.