bristningar under tonåren = bristningar efter graviditet?
bristningar är väl främst hormonella?
undrade då hur ni upplevt det, hade ni bristningar i tonåren och hur blev det efter graviditeten?
bristningar är väl främst hormonella?
undrade då hur ni upplevt det, hade ni bristningar i tonåren och hur blev det efter graviditeten?
Bristningar uppkommer väl när huden inte klarar av att töja sig? Min kusin frick stora bristningar på bland annat armarna när han gick upp i vikt i övre tonåren. Jag fick bristningar vid min tredje graviditet inte vid de andra. Bristningarna är kvar efter graviditeten. De kommer dock blekna med åren.
Jag fick bristningar kring höfterna i tonåren och under min första graviditet fick jag 6 st små bristningar på magen, 3 på varje sida av magen.
Bristningarna under tonåren var fler. Är gravid med andra barnet nu och har hittills inte fått några, fast jag är bara i v 23 än så länge.
Kan också säga att bristningarna syns nästan ingenting alls nu. Fick också bristningar på brösten när jag ammade, min tuttar på gigantiska så det var inte så konstigt. Inte dom syns speciellt mycket, känns mest.
Kan tillägga att jag fick första barnet i november 2010 :)
Fick bristningar i 20-årsåldern när jag gick upp i vikt. De sitter främst på brösten, insida lår och rumpa (men är blekta sen många år)
Blev gravid vid 34 och fick inte en enda bristning någonstans trots stor mage
Jag fick ganska mycket bristningar som tonåring men inte en enda av graviditeten. Blev själv lite förvånad faktiskt.
Jag tror det är olika bristningar, tonärsbristnignar och när huden sträcker sig som under viktuppgång eller grav.
Fick mycket bristningar vid yngre tonåren. Främst på brösten höften, lite på ryggen och låren. Är gravid nu med andra barnet och är i vecka 37 och än så länge har jag inte fått bristningar. De gamla är idag tunna ljusa sträck.
Jag fick också rätt mycket bristningar under tonåren, mest på höfter och bröst. Fick dock inga alls under min graviditet!
Jag har bristningar sedan tonåren främst bak i ryggslutet, men även några på höfterna. Min mamma fick mycket bristningar av att vara gravid, men jag har inte fått en enda. Hoppas att jag klarar mig även denna graviditet, är i v 30 nu.
intressant att läsa era svar!
Hade inga i tonåren & fick inga under mina 3 graviditeter heller.
Jag fick bristningar under puberteten men ingen under graviditeten trotts jag endast var 16 år då.
Jag fick bristningar i tonåren på bröst och insida lår.
Under graviditeten fick jag fler på låren samt höfterna.
De på magen kom EFTER förlossningen och växer för varje dag. Är 13 dagar sen jag födde nu, lite halvkul att tro att man klarat sig och sen upptäcka att så var inte fallet!