• Placebo

Ansökan om föräldrapenning när Sgi:n beräknats på nytt.

Jag var tvungen att ta ett gäng föräldradagar i Januari/Februari och när jag ansökte så var dom tvungna att räkna om SGI:n så det har tagit ett tag. Det var alltså nästan ett år sen jag var föräldraledig.

Hursom, SGI:n har beräknats men jag ser inget om kommande utbetalning på Försäkringskassans hemsida. Antar att det borde betalas ut nu runt löningstider eftersom alla beslut är fattade.
    Jag fyllde i att jag ville ha 18 dagar, men ska man behöva söka ersättning igen eller tror ni att det kommer?  

• Svar på tråden Ansökan om föräldrapenning när Sgi:n beräknats på nytt.
  • CeeJay

Du ska inte behöva söka igen om du lämnat in din begäran, ring till kundtjänst och kolla så att allt finns inne och hör om du kan få ett preliminärt utbetalningsdatum.

• Placebo
    CeeJay skrev 2012-03-22 20:32:22 följande:

Du ska inte behöva söka igen om du lämnat in din begäran, ring till kundtjänst och kolla så att allt finns inne och hör om du kan få ett preliminärt utbetalningsdatum.

Okej, för under "Mina Händelser" står det såhär:

Tänkte att man ska väl inte behöva fylla i alla dom enskilda dagarna igen, har tagit för dom dagarna jag inte jobbat och som hon inte har varit på förskolan. Beslutet är ju fattat och jag ser ju vad min nya SGI/dag är på deras sida.

Du anmälde föräldrapenning för Ella ****** fr.o.m. 25 jan. Med denna anmälan kan du ansöka ersättning flera gånger. Gör din ansökan om ersättning här.
  • Placebo

Jag menar, jag ansökte ju strax före den 25 Januari och sen har jag fått komplettera uppgifter en vända men nu är det avslutat och klubbat och klart. Skulle så gärna behöva dom pengarna. Men jag får nog ringa dom i morgon.

• norrlandsflicka

Jag fick pengarna 2 veckor sent när jag ansökte om fp och de skulle räkna om sgi.
    Fick ligga på fk om att de skulle skynda sig med att utreda om ändrad sgi och se till att pengarna skickades. Ringde kundtjänst och tjatade lite så satte de lite fart.

Svar på tråden Ansökan om föräldrapenning när Sgi:n beräknats på nytt.