Han förstår inte att jag är sjuk
Jag har fått diagnosen utmattningsdepression (=utbrändhet), stress och ibs så jagär sjukskriven och har varit det nu i 1½ månad.
Min man kan inte ta in det. Han kan inte förstå, han tror att jag hittar på och att jag ska sluta pjoska mig och gå till jobbet.
Han tycker inte att jag gör nånting när jag är hemma och klagar om jag inte skött disken. Han tycker det är skittråkigt att jag inte kan äta vanlig mat pga min mage.
Jag börjar känna mer o mer att jag inte får nåt stöd av honom och jag vet faktiskt inte om jag älskar honom längre. När jag frågade honom om vi kan rädda äktenskapet sa han att ja, när jag börjar jobba igen.
Vi har en liten son tillsammans, hade det inte varit för sonen hade jag lämnat min man, men jag vill verkligen inte att min son ska få växa upp i två hem, o jag vlil inte vara utan honom varannan vecka... :(((
Vet inte vad jag ska göra. Denna press över att bli frisk snabbt är inte direkt hälsosam när jag mår som jag gör.
Sen vet jag inte om jag ska tycka illa om honom eller synd om honom. Han är ju i nåt slags förnekelsestadium. Eller så är han bara en skit. Men jag hoppas på det förstnämnda...