• Tjockamullan

Tillverka egen babybok

Hej!
    Är det någon mer än jag som vill göra en egen bok till bebisen och inte köpa en färdig variant? De är för puttesnuttiga för min smak... Jag vill göra en själv. Nån som gjort eller funderat i samma banor?
    Kram

• Svar på tråden Tillverka egen babybok
  • knoppen

ja, men jag vet inte hur jag ska göra...

• hoppetossan23

Jag har funderat så de knakar och jag ska nog göra en!! Mysigt värre så är jag sååå pysslig, ska bara samla lite ide´r!!

Kram

• bagheera

Jag köpte en scrappingbok för att själv kunna fylla i det jag vill på varje sida. En jättefin Nalle Puh bok med kulörta sidor och ramar runt, ingick klistermärken o lite annat smått o gott.
    Jag gör sidorna i Frontpage o anpassar text och bilder till bokens format, printar ut på färgat papper o klistrar in i boken. Vissa sidor kommer jag skriva med penna.
    Man kan ju titta i de böcker som är färdig tryckta för att få tips på vad man ska skriva om, men håller med om att de är lite trista, typ som "Mina vänner"-böckerna.
    Har precis börjat men kul är det!

• Madicken66

Jag håller på med en egen... vill ej ha likadan som alla andra har... Jag köpte en fin gästbok (står ej på) som jag ska klippa å klistra in i... jag skriver kaligrafi så det blir så fint & egeet...*L*

• Tjej 1975

Jag började på en igår. Har köpt en stor scrappingpärm på Åhlens med vita sidor. Sen gör jag egna layouter m h a foton, fina papper, band, etiketter, knappar mm. För inspiration, gå in på:

www.elisabeths-scrapbook.se

Hon gör helt ljuvliga saker och man får massor idéer av att kolla runt hos henne.

Kram

• Mumu

Ja, det är jättekul! Jag klistrar in ett svar från mig som jag skrivit i en annan tråd:

Jag köpte ett fint album med tjocka vita papper, i en lite större modell. Sedan köpte jag massor av lösviktspapper i fina färger, gelépennor, glitterlim, klistermärken, fotohörn, mönstersaxar, ja allt man kan tänkas behöva som finns på en vanlig bokhandel.

Jag har också laddat ner fina typsnitt från internet och skrivit ut berättelser om graviditeten samt rubriker på lösviktspapperen, sedan har vi bara klippt och klistrat! Jättekul och det har blivit jättefint!

Vi har klistrat in ett eller två foton på varje sida, haft något fint papper som bakgrund, skrivit text till med fin penna, eller skrivit ut texten på ett snyggt papper och rivit/klippt och klistrat in.

Svar på tråden Tillverka egen babybok