• Anonym (hårigoäcklig)

Herpes! Ledsen! Kan inte raka mig... :(

Förra året fick ja herpes i underlivet, ja har haft munherpes sen länge men har väldigt sällan blåsor där nu.
    Ja hatar verkligen att vara orakad därnere men varje gång jag rakar mig får jag blåsor.

Jag må verkligen dåligt över detta o vet inte om ja ens kommer kunna träffa någon pga detta.
    Måste ja stå ut med att vara orakad???

Ja träffade en kille på nätet nyss, vi har träffats över en fika en gång, bor på långt avstånd men både smsar o pratar i telefon varje dag. Vi klickar ganska bra liksom, men så har han även uttryckt att han hatar hår.
    Han skulle aldrig slicka en tjej som va hårig därnere...ja vill bara gråta!!!

Är de någon idé att prata me doktorn eller får man stå ut?  Någon mer som får blåsor just när dom rakar sig?
    Vaxa bort funkar väl knappast? Ta bort de med laser??

• Svar på tråden Herpes! Ledsen! Kan inte raka mig... :(
  • memschi

Men, det är väl inte herpesblåsor du får varje gång du rakar dig?
    Är det inte bara vanliga irriationsutslag? Sånt finns det kräm för!

Annars måste du ju äta väldigt mycket herpesmedicin..

Jag har fått ett herpesutbrott i underlivet och att jag rakar mig därnere har aldrig varit något problem.
    Och jag kan få som små "blåsor" efter rakning.

• Anonym

få herpesmedicin och sen kör du med att vaxa! Det är bästa alternativet! 
    Raka inte om du har så mycket problem, och vaxa inte själv. Betala och gå till en salong. Värt vartenda öre!  

• Anonym (hårigoäcklig)

förra veckan testade jag "veet" o de har gått bra tills häromdagen. fick en liten plutt. trodde först att de va en inflammerad hårsäck men de måste va en herpesblåsa. den är dock inte på samma ställe som ja brukar få, vilket isåfall är lite konstigt.

tänkte ta tag i detta o ringa till läkaren imorgon o be om titta på de.
    när ja får herpes så får jag så sjukligt ont i rygg o ben... gissar att de räknas som falsk ishias ungefär.

har ett liggande recpet men såg att de redan gått ut så ja hoppas ja kan få hjälp.
    känns bara som att läkaren kommer tycka ja e äcklig o att ja ska få inse att ja inte får ligga mer...eller raka mig..

vaxa har ja testat men dock hemma, resultatet va inte direkt önskvärt men vaxa på salong låter ju som ett alternativ... känns liiite pinsamt o visa muttan för en okänd dock men om de funkar så kan de absolut va värt de!!

förresten va använder ni för kräm mot irritationsutslag??

tack för svar!! 

• memschi
    Anonym (hårigoäcklig) skrev 2012-04-02 20:03:01 följande:
    förra veckan testade jag "veet" o de har gått bra tills häromdagen. fick en liten plutt. trodde först att de va en inflammerad hårsäck men de måste va en herpesblåsa. den är dock inte på samma ställe som ja brukar få, vilket isåfall är lite konstigt.

tänkte ta tag i detta o ringa till läkaren imorgon o be om titta på de.
    när ja får herpes så får jag så sjukligt ont i rygg o ben... gissar att de räknas som falsk ishias ungefär.

har ett liggande recpet men såg att de redan gått ut så ja hoppas ja kan få hjälp.
    känns bara som att läkaren kommer tycka ja e äcklig o att ja ska få inse att ja inte får ligga mer...eller raka mig..

vaxa har ja testat men dock hemma, resultatet va inte direkt önskvärt men vaxa på salong låter ju som ett alternativ... känns liiite pinsamt o visa muttan för en okänd dock men om de funkar så kan de absolut va värt de!!

förresten va använder ni för kräm mot irritationsutslag??

tack för svar!! 
    RFSUs after shavin, nice n' cool tror jag den heter. Finns på apoteket.
  • Anonym (hårigoäcklig)

tack!! =)

Svar på tråden Herpes! Ledsen! Kan inte raka mig... :(