Plötsligt oregelbunden mens!
Jag har aldrig kunnat "ställa klockan efter mensen" så att säga men den har i alla fall alltid varit regelbunden, Jag vet något sånär på vilken dag den bör komma, kan med säkerhet säga att den ska komma under den eller den veckan liksom.
Har ätit p-piller under lång tid, efter flera års p-piller ätande slutade jag med dessa 2008 för att vi ville ha barn. Jag åt mitt sista p-piller den sista maj och plussade den sista juli.
Under tiden jag ammade åt jag minipiller och mensen lyste med sin frånvaro till min stora glädje. När jag sen slutade amma och fortsatte med minipiller började mensen leva sitt eget liv. Den kom och gick hur som helst, när som helst, hur länge som helst. Jag slutade med minipiller, gick över till mina gamla p-piller som fungerat klockrent. Dessa har jag nu ätit i ytterligare ett par år.
Nu ville vi ha barn igen och jag slutade äta mina p-piller i mars 2011. Sommaren var dock mer hektiskt än vi räknat med, enormt mycket jobb samt ett husköp gjorde att vi sköt på barnplanerna och använde kondom under juni-juli-augusti. Mensen var regelbunden och inga konstigheter alls under denna tid. I höstas åkte kondomen av, nu ska det här bli barn tänkte vi. Men det tycks vara svårare denna gång.
Det är dock inte ett uteblivet plus på stickan som gnager mig utan att min kropp, eller framför allt min mens, gått och blivit helt bananas!!
September-oktober förra året var mensen helt normal. Men den jag hade i oktober blev den sista jag hade 2011!
Alltså.
2011, äter p-piller, slutar med dessa i mars, använder kondom under sommaren pga mycket jobb och husköp.
mars- mens som vanligt
april - mens som vanligt
maj - mens som vanligt
juni - mens som vanligt
juli - mens som vanligt
aug - mens som vanligt
vi slutar använda kondom och försöker skaffa barn
sept - mens som vanligt
okt - mens som vanligt
nov - ingen mens
dec - ingen mens
2012
jan - sparsamma blodblandade flytningar
feb - mens som vanligt
mars - ingen mens ännu, den borde ha kommit för drygt en vecka sedan
Under nov-dec i fjol testade jag mig ju såklart men det visade inget plus alls. Ringde även gyn och ville kolla upp det men dom tyckte inte det var nödvändigt, tydligen kan det bli såhär ibland.
Jag har väl inte tänkt så mycket mer, särskilt inte eftersom det verkade rätta till sig förra månaden. Men om det nu ska börja om igen... Nu känner jag nästan att något inte står rätt till....
Tidigare har jag alltid känt av ägglossning till exempel. Nått sånt märker jag inte alls av nu...
En annan sak som uppkommit nu på senare tid är att jag blöder lite efter sex.
Gjorde nyligen cellprov som inte visade på några cellförändringar.
Vad kan detta bero på?