Gustavsviks camping i Örebro
Hej, vi är lite sugna på att åka ner till Örebro i sommar, å då bo i stuga på Gustavsviks Camping. Är det nån som varit där ? är det fint ? nån som bott i stugorna ?
Är det nära till Örebro C ?
Hej, vi är lite sugna på att åka ner till Örebro i sommar, å då bo i stuga på Gustavsviks Camping. Är det nån som varit där ? är det fint ? nån som bott i stugorna ?
Är det nära till Örebro C ?
Hejsan. Jag bor i Örebro och tycker att campingen där är rätt fin. Har dock ej sett stugorna. Tror det är en femstjärnig camping med rätt hög standard men det är mycket folk som bor där och kan vara livat. Blir som ett eget litet samhälle på sommaren. (Själv föredrar jag lite mer lugn och ro och inte så mycket folk och tillgång till naturen..)
Då kan Ånnaboda camping 1 1/2 mil utanför Örebro i vackra Kilsbergen vara något.
De stugorna är lite billigare men jättefina och vacker natur, utkikspunkt och stor sjö att bada i.
Nackdelen med Gustavsvik är ju att där inte finns någon natursjö men väl Gustavsvik stora äventyrsbad som alla ungar älskar. Utomhuspooler, vattenruschkana o solgrop utomhus, motionsbad och stort äventyrsbad inomhus med uppbyggd tropisk miljö med palmer , forsar, rutschkanor osv. 3 olika minigolfbanor runt campingen.
Men smaken är ju olika.
Från Gustavsik är det bara ca 10-15 min promenad in till Örebro city med alla affärer och sevärdheter som Örebro slott, Wadköping, statsparken m.m. En mil utanför stan ligger ett riktigt stort köpcentrum Mariebergs köpcentrum med Ikea och massa affärer.
Örebro är en trevlig stad på sommaren (annars också)
Hoppas denna info var till lite hjälp.
Hälsningar Helena