IVF-tjejer i Karlstad
Hej
Bor utanför Karlstad men tycker det vore roligt att få prata av sig med er som också bor i närheten i Karlstad.
Jag börjar spraya 26 mars och äggplocket sker i Örebro vecka 18.
Hej
Bor utanför Karlstad men tycker det vore roligt att få prata av sig med er som också bor i närheten i Karlstad.
Jag börjar spraya 26 mars och äggplocket sker i Örebro vecka 18.
Hejsan!
Jag och min man bor i Forshaga och har försökt att få barn i tre år.
Vid kontroller har de inte hittat nåt fel och vi håller just nu på med vårat
första IVF försök.
Började spraya den 27/2 och va i Örebro för äggplock i onsdags den 28/3.
Ska tillbaka på måndag 2/4 för återinsättning. :)
Jag o min sambo har varit i Karlstad hos Arne Eliasson.
Gjorde äggplock 5/9 o insättning 7/9 i Örebro.
Nu är vi gravida i v31+5
Planerat snitt 22 maj
Så alla som ska börja med beh.
Lycka till
Tänker på dig Emsis, spännande att du är ganska exakt en månad före mig. :)
sylse: Grattis!! :D Ville också ha Arne då han var den första jag pratade med och träffade på Gripen. Fick beskedet via brev om informationsmöte med Ghada Hussein. Ringde och fick veta att Arne går ner och Ghada och nån mer ska ta över efter honom på kliniken.... Tråkigt. :(
Mötet med Ghada kändes sådär. Jag hade läst på massor innan och hängde med hjälpligt. Hon var jättetrevlig mot mig men slängde in min smabo i "man-facket" på en gång. "Typiskt män" och så vidare... Sambon vill INTE träffa henne igen, men jag åker tillsammans med mamma på kontrollerna hos henne.
Jag jobbar på förskola och träffar många föräldrar med andra språk och stark brytning, och borde ha lätt att förstå, men jag hade nu ändå svårt att förstå allt hon sa...
Åh va tråkigt att han ska sluta Arne är ju en underbar läkare som har otrolig förståelse, för hur man mår under beh. o efteråt.
Tråkigt att ni fick det bemötandet.
Att det känns bra på Gripen är ju jätteviktigt eftersom man har ju all kontakt där.
Trivs jättebra med Marita som svarar i telefon när man ringer i alla fall. :) Känns jättebra det.
Hej tjejer! Jag bor åxå i värmland och väntar på att få komma på infomötet i kd. Jag gjorde min äggledarspolning på gripen och va jätte näjd med personalen men det är ingen av dom ni nämner här men vet vem hon utlänska är för såg henne när jag va där. Fick ni välja mellan örebro och falun? Hur länge tog det innan ni fick komma på infomötet?
Vi fick välja mellan Örebro och Falun, valde Örebro då det bara är halva sträckan. Blir hemskt långt att åka fram och tillbaka annars... (Bor i Kristinehamn)
Vi lämnade spermaprov augusti 2011 och efter att det visade normalt fick jag telefontid med Arne. Inom ett halvår skule vi få tid och det var väldigt exakt 6 mån vi fick vänta. Åt tre omgångar med Pergotime varannan månad i väntan på infomötet. Hade jättefin ägglossning, men inget hände under detta halvåret...
Ja, det är väntan som är värst... Får ju hoppas då att vår och sommar svischar förbi som de brukar! ;)