Ta bort mörk toning från ljust hår !
Hejhej !
Jag har ni tonat mitt hår brunt, tonade det mörktbrunt men nu är det mer ljust/mellan brunt.
Innan hade jag det mer guldblont, lite slingor och så.
Jag vill inte vänta tills det växer ut, jag tycker det blev fint med brunt men jag trivs inte så mycket i det.
Jag tonade med någon vanlig toning som jag köpte på ica. Jag har andänt shampoo och balsam som ska ta ut färgen och har haft inne den krämen i kanske 2, 3 minuter. Krämen eller shampoot/balsamet hette ''silver reflex''
Men jag har det fortfarande brunt, och det har växt ut lite av min naturliga färg. Det kanske har växt ut 2 centimeter.
Jag vill verkligen inte hålla på och ta bort pigmenten eller någonting i håret, jag vill bara ha det naturligt och i alla fall köpa någonting som verkligen inte skadar håret.
Någon som har tips på att ta bort toningen ?
Det är ju snart sommar, vissa säger att toningen går bort när jag solar, och när det sliter i solen, och att solen bleknar det , (jag badar mycket i saltvatten till sommarn) och att det ska gå bort när det sliter, och när jag badar, Några säger att toningen, (färgen) fastnar lite i pigmenten. Vill JÄTTE GÄRNA VETA !
skulle bli jätte glad för svar ! Kramar Mathilda