• catrin01

Ris och grenar

Vi har fällt väldigt många träd på vår tomt. O har en jätte hög med ris och grenar nu.. Så min fråga är om någon har några bra tips på var man kan slänga det? För o köra allt det till tippen hade tagit jätte lång tid för oss, då där är öppet mellan sju o fyra två, två dagar i veckan (o då jobbar ju nästan alla!) o kvällsöppet en timme i veckan. Vi kan inte heller elda upp det, då det inte är tillåtet i vår kommun o vi bor mitt i ett villakvarter . Har något några bra tips? Vi vill ju inte ha den jätte högen föralltid :)

• Svar på tråden Ris och grenar
  • Prylhyllan nordic

Kanske er hembygdsförening har valborsmässofirande och kan tänka sig att ni får lägga riset i deras tilltänkta majbrasa? Vi har precis huggt ner en björk och vi fick lägga grenarna där iallafall. Praktiskt då man inte är beroende av oppettider på tippen.

• catrin01
    Prylhyllan nordic skrev 2012-03-24 23:58:20 följande:
    Kanske er hembygdsförening har valborsmässofirande och kan tänka sig att ni får lägga riset i deras tilltänkta majbrasa? Vi har precis huggt ner en björk och vi fick lägga grenarna där iallafall. Praktiskt då man inte är beroende av oppettider på tippen.

Hade varit mkt praktiskt. Men min sambon ringde de igår o tyvärr hade de redan fått en brasa av något företag. Attans :) Men tack iaf:)
  • Diablo

Jag hade lånat eller köpt en flis. Det gjorde vi när vi köpte vårt hus, jättepraktiskt, så fort man klipper och får en massa ris, då åker flismaskinen fram och så får man flis att lägga i rabatterna. De är inte så fasligt dyra, du kan till och med kolla om det går att hyra.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Sale

Är du säker att man inte får elda? I vår kommun får man elda en helg på våren och en på hösten. Jag eldade upp alla grenar som jag inte orkade släpa till tippen förra våren i en gammal skottkärra.

Svar på tråden Ris och grenar