Var det rätt att kasta Marie Stenhoff och Susanne Eriksson i fängelse? (medicinsk marijuana)
Jag vet att det varit mycket tjat om cannabis på senare tid, men det här blir i alla fall den sista tråden för mig. I fjorton stater i USA, i Holland, Portugal så är marijuana tillåtet för medicinskt bruk.
De fall jag ska ta upp har båda några år på nacken, men de känns fortfarande aktuella.
www.aftonbladet.se/nyheter/article10546048.ab
www.swecan.org/index.php&file=article&sid=265
Vad händer när staten beslutade att de skulle hamna i fängelse? Jo, deras symptom blev värre då de var tvungna att befinna sig i en stressfull miljö. De kostar samhället enorma summor pengar, då det inte är gratis att sätta folk i fängelse. Den ena kan inte närvara sina barn, vilket påverkar både modern och barnen.
Vad skulle hända om de inte sattes i fängelse? Troligtvis ingenting. De kunde fortsätta med sina liv i vanlig ordning. Jag vet att många av er fortfarande har köpt all propaganda om cannabis som ni fick i skolan. Men när det kommer till sådana här fall. Helgar verkligen medlen målen.
Observera att detta är en diskussion om etik och inte om cannabis. Det finns redan trådar för det.