Planerat gravid men inte lycklig
Nu för jag ett försök att få höra andras erfarenheter kring graviditet. Jag har i två veckor nu vetat om att jag är gravid, (v6 nu). Detta var inte helt oplanerat men trots detta så blev jag otroligt chockad över pluset, jag hade förberett mig på att jag skulle bli överlycklig eftersom "normen" ska vara så men vilken käftsmäll! Min kille blev överlycklig då han länge velat ha barn och han började fort planera och prata om namn osv, vilket stressa mig oerhört men jag kan ju förså han också. Iaf så har jag nu bara försökt att undvika att tänka på det faktum att jag faktiskt är gravid. Jag är livrädd hur allt ska bli, känner mig nedstämd och inte alls speciellt glad trots att jag längtat efter detta. Dag och natt funderar jag på allt möjligt, hur ska jag klara det här? Tänk om jag inte tycker om mitt barn? Tänk om det tar slut mellan min och min partner? Jag känner precis ingenting för det lilla som är inne i mig och det skrämmer mig oerhört. Har ingen haft samma känsla, och förtvivlan vad man egentligen vill? Jag är ju så glad och sprallig i vanliga fall så detta blev inte alls vad jag väntat mig, jag ska gå och prata med en kurator men jag tycker att det skulle vara skönt att höra andras erfarenheter också. Går det över? Jag får så otroligt dåligt samvete för dessa känslor och det känns som att det är "tabu" att känna så? Jag har mått bra fram tills dess att det gick upp för mig att jag är gravid, nu vaknar jag på morgonen med ångest och ont i magen, har ingen matlust heller men en hel massa dåligt samvete.