• Anonym (Ivf-newbie)

IVF och inga symptom

Vill nog mest prata av mig. Har gjort ivf och är på ruvardag 10. Men jag känner ingenting. Trodde tvärtom att jag skulle känna massor på grund av progesteronet och alla hormoner man har tagit. Mina bröst är lite, lite ömma men de har de varit typ sedan jag började spraya och innan mens kan de vara betydligt ömmare än så här så det känns inte som att det räknas. allt efter vad dagarna går bygger man ju upp en förhoppning eller dröm om att få positivt, men samtidigt finns det ju inga som helst tecken på det. Å andra sidan skulle jag ju inte ha litat på symptom utan tagit dem som biverkningar. Men borde man inte ha lite biverkningar från progesteronet iallafall?

• Svar på tråden IVF och inga symptom
  • Anonym (Ivf-newbie)

Någon annan som delar dessa erfarenheter eller funderingar? Som kanske inte heller fått symptom av progesteronet?

• SIN74

Jag hade inga tydliga kännningar av progesteronet, jag mådde mycket bättre under behandlingen än jag gör i vanliga fall. Inga tecken på graviditet kände jag heller. Men det fungerade ändå. Varmt lycka till!!

• Anonym

Jag har gjort ivf och symtomen kom inte förrens i v 7 , och ömma bröst hade jag inte på hela tiden. Molvärk i magen och illamående kom i v 7, och nu har jag en son som är 5 månader. Tog progesteron till v 13.

Önskar dig ett stort Lycka till !

• Anonym (Ivf-newbie)

tack snälla. Man ska nog helt enkelt inte surfa för mycket. När man läser så verkar ju alla ha 1000 symptom från dag ett och då kan man ju bli lite orolig..

• moii

Jag kände heller inget alls egentligen under ruvardagarna. Möjligen att det ilade o h drog något i magen men det kunde varit vad som helst i vanliga fall. Ömma bröst fick jag aldrig och inte heller illamående dock blödde jag mellan V6 -11 och trodde det var missfall just då i början. V11 fick jag veta att jag fortfarande var gravid och kände liksom inget själv så symptom kan man inte lita på. Googla inte ;)

• Anonym (Ivf-newbie)

Fick positivt på graviditetstest idag, men det är nog kört iallafall för det har börjat komma lite lite brunt blod. Det är ungefär så det brukar börja med mensen för mig, och precis 14 dagar efter äggplock, precis enligt min vanliga cykel.
    Min gissning är att det fäste men lossnade, eftersom jag ändå fick ett plus. Inte superstarkt, men tydligt nog för att det inte skulle råda någon tvekan.
    Rynkar på näsan

• cackaka

Fast det är vanligt att man blöder i början av en graviditet och är det bara brunt blod så behöver det absolut inte innebära missfall. Lycka till.

• Anonym (Ivf-newbie)

Hm, i och för sig men... det brukar alltid börja så här, med lite brunt och så kommer det igång under dagen. Gjorde testet i morse fast det är tre dagar till testdagen för att jag ändå hade fått lite brunt på trosskyddet så jag förväntade mig negativt men så var det positivt. Jag har i och för sig mycket mycket mindre mensvärk än jag brukar ha. Men man vet ju ingenting på grund av alla hormoner man har tryckt i sig!
    Jag får väl se om det börjar störtblöda eller inte. Lite spännande ändå.

• Anonym (Ivf-newbie)

Alltså det har inte kommit något mer blod än, men om man stoppar in en tampong är det lite blod på den så det kommer nog igång (gjorde det innan jag skulle sätta in progesteronvagitoriet, ville inte få en massa blod på fingret utan att vara förberedd. Låter som skumt beteende, men a ja). Det som kommer är lite mer rödaktigt nu också, förut var det helbrunt.
    Embryot lär ha fäst men lossnat igen. Typiskt.  Rynkar på näsan
    Bara att börja om. Vi fick inga embryon till frysen heller för alla andra ägg blev dåliga.Fan vad besviken jag känner mig fast jag verkligen trodde jag var beredd.

• SIN74

Bestäm inte utgången än. Jag blödde likt mens båda gångerna och det gick vägen ändå.

Svar på tråden IVF och inga symptom