• Anonym

Grannens hund skiter på vår tomt!

Vet inte vad vi ska göra längre.

Brevid oss bor en familj som bara släpper ut sina hundar. Ibland (sällan) håller de sig på sin tomt men väldigt ofta går de genom häcken in till oss.

Springer där, gräver lite, bajsar, kissar ja allt det som hundar gör.

Har pratat med grannarna många gånger, men det hjälper inte.

Äckligt ju!!

Nu måste jag gå runt och samlar upp skithögarna  innan jag släpper ut mina barn i _vår_ trädgård!

Funderar på att kasta tillbaka bajset in på deras tomt igen, men det känns lite barnsligt.

Vad gäller?             

• Svar på tråden Grannens hund skiter på vår tomt!
  • roffe

Har ni blöjbarn kan ni ju slänga över ett par bajsblöjor då och då så får vi ju se hur uppskattat det är.
    Kanske är det enda sätter för grannarna att förstå, eftersom ni pratat med dom redan och det inte hjälpte.

Visst en aning omogen förslag, men dom verkar inte förstå den mogna vägen ändå för den har ni ju redan provat dvs konversera om problemet.

• Anonym
    roffe skrev 2012-03-25 17:28:34 följande:
    Har ni blöjbarn kan ni ju slänga över ett par bajsblöjor då och då så får vi ju se hur uppskattat det är.
    Kanske är det enda sätter för grannarna att förstå, eftersom ni pratat med dom redan och det inte hjälpte.

Visst en aning omogen förslag, men dom verkar inte förstå den mogna vägen ändå för den har ni ju redan provat dvs konversera om problemet.

Haha, nä tyvärr inga blöjbarn.

Känns ganska tröstlöst det här. 
  • trytofindme

Men kräv att de sätter upp ett staket så att hundarna håller sig på deras tomt! Hur kan dom bara släppa ut hundarna så att de får springa fritt? Inte klokt ju. Klart du har rätt att kunna gå ut med dina barn utan att vara orolig över att de ska få tag på eller trampa i en hundskit.

• amalie79

Jag hade samlat bajset och lagt det i på deras trappa. Eller knackat på och sagt att varsågod, detta är visst ert!
    Så hade jag skaffat en vattenslang som jag haft nära till hands så att jag kunde spruta vatten på hundarna när de kommer in i trädgården. Tycker man det är hårt så nöj dig med en vanlig blomspruta. Ett mycket bra sätt att bli av med ovälkomna djur samtidigt som man inte skadar dem!

• Fiona M

vad säger grannarna då?
    jag skulle knacka ppå varenda gång hunden var över, oavsett den bajsade där eller inte, tycker de det blir tillräckligt jobbigt kanske de orkar gå ut med hundarna istället, alternativt sätta upp staket... 

• roffe
    amalie79 skrev 2012-03-25 17:34:42 följande:
    Jag hade samlat bajset och lagt det i på deras trappa. Eller knackat på och sagt att varsågod, detta är visst ert!
    Så hade jag skaffat en vattenslang som jag haft nära till hands så att jag kunde spruta vatten på hundarna när de kommer in i trädgården. Tycker man det är hårt så nöj dig med en vanlig blomspruta. Ett mycket bra sätt att bli av med ovälkomna djur samtidigt som man inte skadar dem!
    Precis. Samla skiten och lämna tillbaka samt tipsa om staket till hundgrannen. 
  • Sillan3

är ni hundrädda?? om inte fånga in hundarna och ring polisen om upphittade hundar på Er tomt... sen kan de få skämmas.... polisen borde ju berätta för de att man inte får släppa hundarna på er tomt.. det kanske hjälper

även om ni är hundrädda så ring polisen så de kan tala de till rätta o samtidigt se när hundarna faktiskt är hos er   

• YummyMami

Ring och fråga polis och djurskydd vad ni får göra och inte göra med 'ökända' hundar och skit. Tror ni har till och med att skjuta djur på egen tomt (vilket känns som för magstarkt, men rättsligt helt ok).

Blogg om cancer och med tecknade nakenbilder dyslexiamaniac.bloggplatsen.se/
  • trytofindme

Nä usch vad många omogna svar. Det första du bör göra är ju att prata med grannarna igen så att dom förstår problemet. Är dom inte villiga att göra någon förändring kan du säga åt dom att du tänker gå till kommunen och anmäla dom. Där kan de hjälpa dig att upprätta ett ärende och förhoppningsvis få en dom på grannarna, så att de blir tvungna att sätta upp ett staket eller hålla hundarna kopplade. Att anmäla grannar utan att försöka reda ut det själv brukar sällan leda till god grannsämja.

Är det förresten bostadsrätt, hyresrätt eller villa? Går det att flytta bort från dessa grannar om det inte skulle finnas någon lösning på problemet?

Svar på tråden Grannens hund skiter på vår tomt!