• vetlanda tjej

HJÄLP ! Han suger inte , vad ska jag göra ?

Hjälp mej snälla !!

Olle 3,5 månader äter NAN1
    Suger inte på flaskan 

- Allt började i Tisdags när hans farmor skulle mata honom så bara skrek han och ville inte äta ! Jag tog honom försökte men han åt inget , då rapade jag honom och sen åt han lite .
    Han brukar äta 180 ml 6 gånger/dag men då åt han kanske  70 ml .. Han bara skrek och jag slutade tvinga honom tänkte att han äter bättre nästa gång  :)

Men nej nej , inte det ! Blev bara värre !

På Onsdagen på morgonen efter natt sömn på 8 timmar så äter inte barnet ! 20 ml lyckas jag tvinga i honom med mycket tårar : (
    Under dagen tar han sitt bästa mål på kanske 90 ml ... Skit dåligt !

Ska även tillägga att det kan kurra till i magen när han äter och slutar äta då!

Torsdagen var lite bättre men mycket kämpande med matningen !

- Fredagen så ger jag upp på morgonen , efter 8 timmars sömn så tycker jag verkligen att han måste vara hungrig men inte !
    Båda jag och Olle sitter i soffan och gråter ikapp !
    Jag ringer min BVC sköterska och hon säger att jag ska testa med NAN H.A . Sagt och gjort blev inte bättre !
    Hon sa att jag skulle ringa till barn akuten om det inte blir bättre !

Lördagen är ju inte bättre så vi ringer till barn akuten och vi får komma så dom tittar på honom , men dom ska inte se något fel på honom . Dom kollade urinen , svalget och öronen .
    Har har inte gått ner något märkbart i vikt .

Besvikna åker vi hem ...

Och så har det fortsatt idag Söndag , och jag håller på att ge upp ! Vet inte vad jag ska göra  !!!!

BTW - det ända läkaren sa att han kanske är trött på den maten och vill ha något annat !  Hallå , skulle det hjälpa mej nu ??

Har även bytt flaska och jag hade bröst mjölk i frysen han fick smaka på med inget blev bättre : (

Blev mycket , men snälla HJÄLP mej !

//  En uppgiven och ledsen mamma ! 

• Svar på tråden HJÄLP ! Han suger inte , vad ska jag göra ?
  • atthoppas

Mitt dotter vägrade äta när hon började få tänder:(  Det kanske ej kommer ut tillräckligt med mjölk från själva nappen?Prova en större strl....

• Immunbristmamman

Har du provat med pipmugg eller kopp? Sked? Vet inte om det är till nån hjälp men det är vad jag spontant tänker när jag läser det du skrivit. 

Undrar vad det är för stolpskott till läkare som säger att stackarn kan vara less på maten?? Man kanske kan tänka att lillen kan ha laktosintolerans?

När bajsade han sist? Är man förstoppad vill man ju inte äta till slut.

Hoppas det löser sig. Huvva, det är ju aldrig enkelt när det inte funkar med maten..... säger jag som haft två barn som vägrat ta flaska.... 

• hannis

Kissar han flera blöjor per dag och inte tappar vikt så är det nog inget att oroa sig för. Han kanske håller på att få tänder? Mår lite illa? Förkylning på gång? Han matvägrar ju inte helt utan äter säkert precis så mycket som han behöver.

• vetlanda tjej

Har varit hos en annan läkare idag :)
    Det visade sej vara virus innanför trumhinnan ! Så lite Alvedon så hoppas vi på att det går över :)

Svar på tråden HJÄLP ! Han suger inte , vad ska jag göra ?