• Gotlandsunge

Vad ska jag äta sent på kvällen?

Jag är inte överviktigt på något sätt, men känner ändå att jag vill gå ner några enstaka kilon.
    Har inte bråttom men viktnedgång och följer inte någon diet. Jag försöker helt enkelt bara att "äta rätt" och röra på mig mer och framför allt sluta med mitt småätande. Har hållt på i cirka 8 veckor nu (och unnar mig såklar godsaker då och då).

Men hur mycket eller lite jag äter till kvällsmat så blir jag alltid hungrig vid klockan 22 på kvällen. Det är så frustrerande, jag är så hungrig!!! Äter ett äpple och dricker en kopp te, men det hjälper ju ingenting.

Är det någon som har något tips på vad man kan stoppa i sig klockan 22 som inte är så onyttigt? Känner inte direkt att jag vill äta någon smörgås heller. Eller är rekommendationen att man bara ska "komma över det" och gå och lägga sig hungrig?   

• Svar på tråden Vad ska jag äta sent på kvällen?
  • Ängel8401

Nej inte ska du sova dåligt... Ät ngt proteinrikt och som är ganska snålt på kolhydrater (nej jag är absolut ingen kolhydratsnojjare). Men, just till natten skulle jag satsa på protein om jag ville gå ner lite. Kokt ägg eller skinka på knäckebröd utan smör t.ex. Vid sötsug körde jag ett tag kesella m fun light, gott!

• Gotlandsunge

Tack, det var ett bra tips!
    Jag är inte alls bra på vad som innehåller proteiner och kolhydrater.
    Men kokt ägg på knäckemacka är ju jättegott. Ska tänka på det ikväll!

Jättetack för tipset!    

Svar på tråden Vad ska jag äta sent på kvällen?