Hjälp ! Vilket BVC ska jag välja? På Södermalm i Stockholm.
Finns det några här som går på Ekens BVC / Barnängens BVC eller Rosenlunds BVC ? Vill gärna ha era synpunkter. Om ni trivs bra där ? Vet inte vilken jag ska välja... Tacksam för svar :)
Finns det några här som går på Ekens BVC / Barnängens BVC eller Rosenlunds BVC ? Vill gärna ha era synpunkter. Om ni trivs bra där ? Vet inte vilken jag ska välja... Tacksam för svar :)
Jag gick två gånger på Barnängens MVC då min riktiga barnmorska hade semester. (jag gick egentligen på Lugnets MVC i Hammarby sjöstad) Det var sådär.. Min kompis började där men bytte då hennes BM var helt knäpp.. Jag gick där med mitt andra barn så för mig var det nog inte lika känsligt.
Ekens har jag hört bra om. Ett tips är Barnmorskorna i Gamla Stan. Helt fantastiskt! Där gick jag med min äldsta dotter. Det ligger på Skeppsbron. Nära södermalm i alla fall :)
NEJ FÖRLÅÅÅT! Jag trodde du ville veta mödravårdscentraler! Glöm allt jag sa..
Ok . Tack ändå
LoveoPeace, är lite nyfiken på hur du valde till slut? Och vad du tycker? Står inför exakt samma val och väger mellan Rosenlunds och Barnängen. Vi har planerat kejsarsnitt på måndag (17 sep) så det börjar dra ihop sig att välja nu!
Supertacksam för din input!
Jag valde allvis bvc :) alltså rosenlunds!
Vi trivs bra där. Det är litet och känns personligt. Jätte trevligt. Skulle rekomendera dom :)