• akada

Hjälp! v24 och yr, tungt att andas och svimningskänslor

Hjälp hörrni! var tvungen att fara hem fr jobbet idag för jag höll på att svimma flera ggr.
    Blev svårt att andas, kände mig syrefattig och fick svimningskänslor flera gånger om.
    Vad fasen händer? Blir inte bättre av frisk luft och det speöar ingen roll om jag står, sitter eller ligger.
    Telefonerna funkar itne ehller så jag kan inte ringa mvc eller 1177.
    Någon som vet vad det kan vara? Får lite panik när det är jobbigt att andas!!

• Svar på tråden Hjälp! v24 och yr, tungt att andas och svimningskänslor
  • solis ortus

Varför ringde du inte 1177 från jobbet? Gå in o låna tel av någon granne då isf.Hoppas du inte körde bil från jobbet

• Majskolven

Har du ingen mobil eller granne du kan ringa ifrån? Det låter ju inte särskilt bra.

• solis ortus

Men du orkar sitta vid datorn?

• Gryntroll

Jag hade precis lika i förra veckan, var då i v23...
    Jag gick till MVC och där kollade de blodvrädet och trycket, vilket var ok. Trodde att jag redan hade fått havandeskapsförgiftning.

Förklaringen jag fick är att blodmängden ökar och att inte blodkärlen har hunnit med att anpassa sig till att transportera så mycket mer blod. Tydligen ganska vanligt i de veckorna.

Men för säkerhets skull, kolla trycket och blodvärdena så att det inte är någto annat!

• akada

Ok tack ska du ha. Nu funkar telefonerna igen så jag försöker ringa för fullt!

• h0ney

Dåligt blodvärde? Äter du järn? mitt var lågt så har börjat äta de nu och jag har också svimningskänsla ofta och yrsel osv.. hjärtklappning och panik.. efter vecka 20 måste kroppen ha mer järn

• akada

hej hej!
    Ja ni, jag hr trpffat flera läkare och dom vet inte vad det var, allt ser bra ut.
    Min barnmorska dä´remot säger att det nog är bäbisen som trycker upp allt i magen så det känns tungt att andas, det med svimningskänslorna var nog blodtrycksfall eller att mitt järnvörde var dåligt.
    K'nner fortfarande av trycket fler gånger om dagen men tar det lugnt när jag vet det inte är någon fara. Tydligen kunde det även ha med blodmängden i kroppen att göra.
    Ingen fara alltså=)

Svar på tråden Hjälp! v24 och yr, tungt att andas och svimningskänslor