• lotta hållander

african mango, metaburn, relift - stoppa bluffen!

Detta är BEDRÄGERI på högsta nivå. Ta dig tid att läsa igenom och gör gärna som jag själv gjort om du inte tror mig:

...................................................

Läs igenom följande sidor

African mango och Meta Burn

http://svenskahalsonyheter.com/halsa/mest-populara-dieter/index.php?t202id=1126&t202kw=

Relift

http://svenskahalsonyheter.com/halsa/tips-mot-rynkor/index.php?t202id=737&t202kw=

Det är ganska avancerat. Det är två fejkade sidor från samma företag. Den ena ska se ut som om detta är Svenska Dagbladets hemsida för Hälsonytt, inte sant. Den andra ”Svenska Hälsonyheter” ger sken av att ha publicerat denna ”rapport” i tidningarna Elle, Cosmopolitan och Plaza. Men klicka dig fram på undermenyerna. Hittar du något om ”världen”, ”Lokalt”, ”Politik” osv? Nej, för det är inte en riktig sida. Jag har ringt till SvD och påtalat detta. Gör det du också! Jag sökte även efter Nellie Karlsson som, enligt artikeln, provat denna fantastiska hälsokur. Det finns inte någon Nellie Karlsson på Svenska Dagbladet och har aldrig funnits någon Nellie Karlsson.

Varför gör man så tror du om man har produkter som fungerar?

Så till alla inlägg från personer som testat detta och påstår att de sett/hört en rapport på TV om African Mango och Meta Burn. Det har aldrig sänts något sådant program,det finns ingen sådan rapport och således finns det inte några människor som skrivit in dessa kommentarer. Känner du igen samma inlägg för Relift? Samma upplägg, samma bluff!

Så – tror du själv att det fungerar?

Köp om du vill med var beredd på att de drar pengar automatiskt utan att du har möjlighet att stoppa!

Hjälp till att sprida denna information - detta är bedrägeri på högsta nivå!

• Svar på tråden african mango, metaburn, relift - stoppa bluffen!
  • krusmynta02

vad jag reagerade på var att INGENSTANS står om koden som ska skrivas, vad det sedan skulle kosta efter erbjudandet, om villkoren...
    Är man seriös marknadsför man inte en produkt på det sättet, ju.. 

• Blåsippan 13

Tack! Att man kan vara så dum så man går på något såndant här. Jag kände varningsklockan när jag läste artikeln, men ändå så testade jag. Fick leverans nyss och blev igen misstänksam då det inte fanns något medd. var jag kunde vända mig om jag ville avboka. Sökte på nätet och när jag läst inlägget kontrollerade jag mitt kortkonto. Mycket riktigt så är det först draget 20.05 men sedan 14 dagar därefter innan jag fått någon leverans är det draget över 1300 kr! Så tack!  Kortet är spärrat för det verkar vara det enda sättet att stoppa dem.

• DuoJa
    Blåsippan 13 skrev 2012-04-05 10:30:59 följande:
    Tack! Att man kan vara så dum så man går på något såndant här. Jag kände varningsklockan när jag läste artikeln, men ändå så testade jag. Fick leverans nyss och blev igen misstänksam då det inte fanns något medd. var jag kunde vända mig om jag ville avboka. Sökte på nätet och när jag läst inlägget kontrollerade jag mitt kortkonto. Mycket riktigt så är det först draget 20.05 men sedan 14 dagar därefter innan jag fått någon leverans är det draget över 1300 kr! Så tack!  Kortet är spärrat för det verkar vara det enda sättet att stoppa dem.

Jag gick på niten...jag spärrade mitt kontokort direkt efter de dragit 20 kr*2. Spärrade kortet och beställde ett nytt kort.

Hoppas verkligen inte de kan dra mer pengar nu. JAg har även mailat ftg att jag inte vill ha derad produkter mer. 
  • MammaNanna83
    DuoJa skrev 2012-04-13 19:01:35 följande:

Jag gick på niten...jag spärrade mitt kontokort direkt efter de dragit 20 kr*2. Spärrade kortet och beställde ett nytt kort.

Hoppas verkligen inte de kan dra mer pengar nu. JAg har även mailat ftg att jag inte vill ha derad produkter mer. 

till vilken mailadress skickade du? ittar inte ens det????
  • katarinax

Jag har fördjupat mig i detta med Afrikansk mango, beställt under gångna året från 4 olika företag. 2 av företagen ingick man i ett löpande avtal...=(  och det kom piller varje månad, från ett företag kom inet pillrena alls . den som fungerade för mig var : www.mangodiet.se  en svensk sida, svensk livesupport och produkterna fungerar dessutom verkar det som. 

Har ätit afrikansk mango nu i 1 månad ungefär och tappat 3 kilo, har inte hunnit börja motionera än, men ska göra det efter jul, återkommer med resultat senare igen. 

jag är sugen att prova detta : www.hallonketon.se  men vill fråga först har någon annan provat?

• Readhead
    Blåsippan 13 skrev 2012-04-05 10:30:59 följande:
    Fick du några fler fakturor från dessa bluffmakare?? Förvånad
  • Jakk

Tack! Jag skulle precis beställa när jag bestämde mig för att googla det och hittade den här tråden. Ni har räddat mig från besväret. :) Blir gymmet ikväll istället. :'(
    Tack!

• lollo01
    katarinax skrev 2012-11-14 06:21:19 följande:
    Jag har fördjupat mig i detta med Afrikansk mango, beställt under gångna året från 4 olika företag. 2 av företagen ingick man i ett löpande avtal...=(  och det kom piller varje månad, från ett företag kom inet pillrena alls . den som fungerade för mig var : www.mangodiet.se  en svensk sida, svensk livesupport och produkterna fungerar dessutom verkar det som. 

Har ätit afrikansk mango nu i 1 månad ungefär och tappat 3 kilo, har inte hunnit börja motionera än, men ska göra det efter jul, återkommer med resultat senare igen. 

jag är sugen att prova detta : www.hallonketon.se  men vill fråga först har någon annan provat?

om du kollar så ser båda sidorna väldigt lika ut och är samma företag som har både käns lite skumt tycker jag.
    du ger ju ut dina kreditkorts nr till dom, drar dom inte mera pengar än som står då?? och båda sidorna har samma priser.. 
  • Sukie

Jag försvarar verkligen inte den här sortens företag, har själv gått på en sån här grej och fått hot om kronofogden i över ett år nu, vilket man blir skitsur över, men jag vill bara påpeka att man ska skilja på produkten och företaget.

Oftast har tillverkaren av produkten inget med företaget att göra, och det är mycket möjligt att produkten är helt OK.

Det är företaget som tillhandahåller produkten som är skurkarna. Afrikansk mango etc kan mycket väl fungera. Men KOLLA alltid företaget innan du beställer! Det är enkelt, googla företagsnamnet tillsammans med "bluff" eller "scam" eller något liknande. Viktvagvisaren.se brukar också ha bra koll på vad som är skumt och vad som är ok så man kan kolla där också. 

Svar på tråden african mango, metaburn, relift - stoppa bluffen!