• 2 barnsmamma ett på väg

    ligger i uppsala och vill inte att bebis ska komma nu i v.23..

    Väntar vårt 3e barn och är i v.22+6...har en blödande föreliggande moderkaka sen flera,flera veckor..
    blev inlagd i karlstad för observation och när jag närmade mig v.22 så ringde de uppsala som sa att de tar emot barn från v.22..
    så här är jag nu i sängläge, får bara kissa och duscha. inte ens hämta mat..
    ingen påverkad tapp (tack gode gud), och sammandragningarna har stannat av i princip av sig själva..
    fått kortison för lungmognad..nu ska man ta en dag i taget..så ska va här i max 4 veckor innan jag kommer hem till mitt sjukhus igen..hoppas verkligen att jag får snittet där..

    Hur har det gått för er barn födda i v.23?

    livrädd för att han ska dö eller få allvarliga men... vill inte ha ett barn till varje pris..
    har de ont när behandlas? 

  • Svar på tråden ligger i uppsala och vill inte att bebis ska komma nu i v.23..
  • tundra

    Sonen har en kompis på ÖF som är född i v 23 som mår alldeles prima. Så det kan gå riktigt bra. Men veckorna på neo var kämpiga enligt kompisens mamma.
    Håller tummarna för att liten får stanna i magen flera veckor till!!!

  • Lillafrejasmamma

    Håller tummarna för att den lilla får stanna i magen Många många veckor till! Håller alla tummar för att allt ska gå bra för er! Kram och lycka till med allt!

  • 2 barnsmamma ett på väg

    tack! ja jag hoppas verkligen att han stannar.. och är glad för varje dag han är där!
    ja jag har förstått att det kan bli lång,lång vårdtid och att det ä riktigt jobbigt=(
    är orolig för att han ska ha ont när han ligger där..
    ska kolla den där bloggen, tack!

    skönt att höra att det finns de som mår bra trots att de var så små! 

  • cineraria

    Hej! Fick mina tvillingtjejer i v 23+1 den 15 mars. Dom är 2 veckor på torsdag. Hade precis som dig ordinerat sängläge. Fick till och med kissa på bäcken, alltså inte alls gå ur sängen men hann bara vara på förlossningen i ett dygn innan dom ville komma ut. Hann få två injektioner med betapred och hade tractociledropp. Dom lever och är riktiga fighters! Det är inte klokt vad dom kämpar! Men det är en svajig färd framåt. Du får jättegärna skriva mail om du funderar på något. Jag kanske kan hjälpa dig på något sätt.

  • Erkens mamma

    Med mitt tredje barn hade jag en föreliggande moderkaka med första blödning i vecka 14. Från vecka 23 blev jag inlagd. Då trodde de att han skulle komma ganska snart. Hade frekventa blödningar från moderkakan och konstanta regelbundna värkar. Men vi lyckades förskjuta ända till vecka 29. Varje dag i de veckorna gjorde stor skillnad.
    Tillslut triggade blödningarna igång förlossningen så när jag började öppna mig blev det katastrofsnitt.

    Idag är han en frisk och superhärlig kille på 3 år utan men av sin förtidiga födsel.

      

  • 2 barnsmamma ett på väg

    lillkillen stannade till v.23+6..började med våldsamma sammandragningar, då de trodde förlossningen hade börjat. efter två timmar klingade de av och de såg att tappen var 1,5..men de blåste av och jag blev kvar på förlossningen med täta kontroller varje timme, fick inte röra mig. efter 1,5h började jag stört blöda utan värkar..
    då blev det akutsnitt inom en timme...de sa att det var fara för mitt liv och att de var tvungna att ta ut honom..men det fanns en liten chans att de skulle hinna med att rädda honom..
    nu ligger han på neontals intensivvård och han har haft ett par riktigt tuffa dagar..fick nöddöpa honom häromdagen=( det är verkligen en fruktansvärd situation..livet är verkligen skört!
    men är otroligt tacksam att han fått chansen! de dömde ut hans chanser när han var i magen om jag skulle börja blöda.så jag var hysterisk och kunde inte sluta skaka under snittet..jag trodde inte han skulle klara sig..

    moderkakan hade lossnat på två ställen...
     

  • Drakgrodan

    Ett varmt grattis till lillkillen, jag hoppas innerligt att det går bra för er.

Svar på tråden ligger i uppsala och vill inte att bebis ska komma nu i v.23..