• Alessandra

Hur får jag luggen att smälta in i håret tills den blir lång igen?

Klippte lugg för ett tag sen men vill nu spara ut den, vet dock inte alls vad jag ska ha för frisyr så luggen smälter in bättre i håret. Vill slippa ta den rakt upp och sätta spänne (otroligt fult på mig) eller göra inbakad fläta i luggen (vilket jag annars har hela tiden). Har ni några tips?

• Svar på tråden Hur får jag luggen att smälta in i håret tills den blir lång igen?
  • Kakmonster

Sorry, inga tips från mig men jag hakar gärna på här, då jag är i exakt samma situation. Jag skulle dock bara överlycklig om jag kunde göra inbakad fläta. Vet hur man gör, men mina fingrar vill inte förstå..!

• sofiaobjörn

Har du långt hår förutom luggen? I så fall kanske du kan klippa den lite sne sen när den vuxit en cm.. Och dra den lite åt sidan så det ser ut som den är längre.. Kanske? :)

• sofiaobjörn

Har du långt hår förutom luggen? I så fall kanske du kan klippa den lite sne sen när den vuxit en cm.. Och dra den lite åt sidan så det ser ut som den är längre.. Kanske? :)

• sofiaobjörn

• Alessandra
    sofiaobjörn skrev 2012-03-27 02:12:32 följande:
    Ja allt annat är långt förutom luggen,ska pröva med snelugg men det brukar inte funka på mitt hår eftersom den inte vill sitta på plats konstigt nog (trots mousse eller spray), den brer ut sig som en vanlig lugg eller sås tår den ut lite här och var efter några timmar (har liksom glansigt hår som inte alltid är samarbetsvilligt).
  • Alessandra
    Kakmonster skrev 2012-03-27 01:48:04 följande:
    Sorry, inga tips från mig men jag hakar gärna på här, då jag är i exakt samma situation. Jag skulle dock bara överlycklig om jag kunde göra inbakad fläta. Vet hur man gör, men mina fingrar vill inte förstå..!
    Hur lång är din lugg? Min är precis så den liksom sitter i ögonen.

Ett tips när du gör inbakad fläta är att blöta luggen och det du ska baka in (om det är mer än endast luggen, går mycket enklare att hantera håret då :)
  • sofiaobjörn

Du kanske redan gör detta men när du tvättat håret så ta i lite saltvatten spray i luggen (wellas ocean är bra) och blås åt det håll du vill att det ska ligga.. Det gör att håret blir lite strävare och lättare att forma. Men vissa luggar är ju helt omöjliga att fixa till :)

Svar på tråden Hur får jag luggen att smälta in i håret tills den blir lång igen?