EURONAIL
Tänkte göra en nagelförlängning med akryl på EURONAIL i Stockholm, troligtvis i Liljeholmen.
Någon som vet om dom är bra eller inte?
Tänkte göra en nagelförlängning med akryl på EURONAIL i Stockholm, troligtvis i Liljeholmen.
Någon som vet om dom är bra eller inte?
Jag har byggt akryl flera ggr i Skärholmen på Euronail, vet inte om det är till någon hjälp. Men jag tyckte att det blev snyggt, men ganska ofta var de som jobbade lite slarviga. Och efter några ggr började det svida under nageln och den blev gul. Då tog jag av naglarna, det var ca 5 månader sen och fortfarande är mina naglar helt förstörda. Lövtunna, spricker hela tiden och gör ont. Funderar på att bygga med gelé för att skydda nageln, men jag vet inte om gelé skyddar bättre än akryl......
Hoppas att du blir nöjd! Det är i alla fall bra priser och gott om lediga tider.
Jag byggde med akryl på Euronail nu sist. Visserligen nere i Skåne men ändå.
Jag tyckte att det blev snyggt, men väldigt tjockt. Tjejen som gjorde naglarna var duktig och otroligt snabb.
Men, nu efteråt så är naglarna en katastrof. Tunna, spruckna och flisiga.
Tidigare har jag byggt med gelé i många år på ett annat ställe. Då hade jag aldrig några problem med mina egna naglar.
Tack för era svar :)
Jag gjorde akrylnaglar i Liljeholmen, precis som ni skrev, så var även denna tjejen otroligt snabb då hon gjorde naglarna, så jag anar att arbetet kanske inte helt är korrekt utfört.
Det var 2,5 veckor sen jag gjorde dom nu och dom ser redan fula ut, lite bubblor på sidorna och färgen har börjat gå av på naglarna...Men jag blev ändå riktigt nöjd med resultatet då dom var precis nya!
Hej!
Jag läste lite om naglar här och ville gärna klargöra lite och förenkla för er när ni väljer salong.
Akryl och gel är akrylater båda två. Gel är akryl fast i flytande form. Det som sägs att akryl skadar mer eller gel skadar mer är inte korrekt.
Ofta är det en okunskap i den ena eller den andra tekniken som gör att terapeuten säger att den ena tekniken som hon/han inte i dagsläget arbetar med, inte är bra.
Visst kan man lösa upp akryl, men det kan man i dagsläget göra med gel också. Detta skall utföras på salong då det är kemikalier som vi arbetar med.
Mitt råd till er alla är att kika på när ni väljer salong:
Är salongen ren?
Rengörs naglarna innan behandling?
Arbetar terapeuten med ett sk märke eller fyller dom på från flaskor bakom ridå?
Vad jag menar med det är att det finns så många produkter på marknaden som inte är tillåtna i Sverige.
Detta kan ni undvika genom att när ni frågar vilket märke dom arbetar med, då skall terapeuten kunna informera er om det. Många importerar egna vätskor som innehåller MMA och dessa är skadliga för huden.
Det produkter som alla märken arbetar med i dag, som är seriösa, är registrerade på läkemedelsverket och innehåller inte MMA. I dag har alla stora märken tagit bort detta från våra produkter.
Tyvärr är det många som inte kan redogöra för vad dom arbetar med för produkter idag.
Det skall naturligtvis heller aldrig brännas eller göra ont att få naglar, filmaskiner kan göra mycket skada om man inte kan hantera den rätt.
Jag läste också att det var någon som hade "katastrofnaglar" efter behandling?
Terapeuten skall aldrig fila sönder den egna nageln. ALDRIG! Man "ruggar" lätt bara upp ytan lite för att skapa fäste för nytt. Om man sedan vill ta bort/avlägsna material, gå till salongen och be om hjälp, för att på så sätt återställa nageln till det skicket den var innan ni gjorde naglar! (lös upp)!
Detta är naturligtvis inte en lätt uppgift när man går på stan och vill få naglarna gjorda snabbt och lätt. Men för att göra det något enklare för er:
Kika på SEYF.se och se vilka salonger som är anslutna i er hemstad. De som är anslutna till bransch organisationen arbetar seriöst och korrekt.
Sist men inte minst, det är fint med välvårdade naglar, en härlig känsla. Men om de blir miss färgade beror det oftast på att det inte har blivit rengjorda innan eller att det uppstått sprickor och trängt in fukt som sedan får ligga kvar och gro. Uppstår det mörka fläckar utan spricka är det tråkigt nog en miss från terapeuten, Gå tillbaka och får ni ingen hjälp sök upp en salong som arbetar seriöst.
Det var mycket på en gång men jag läste en hel del frågeställningar och försökte få in svar på alla!
Hoppas detta gav er lite hjälp på vägen och att det blir många vackra naglar i landet!
Hur mycket kostade det?
Om du gjorde det i liljeholmen alltså, fast iofs kanske det är samma pris på alla EuroNail i Stockholm? :)
Nu fyller jag på här trots att det är en gammal tråd. Jag har varit på Euronail i Liljeholmen tidigare, går numer bara till FiveFiveNails i Globen Shopping. Jag övergav Euronail efter att jag fått mina egna naglar nedslipade så att de är lövtunna. Det gör dem extremt känsliga så att jag hoppar till när man ska ta bort gamla rester av akryl. Jag har förstått att man inte ska slipa den egna nageln, så det måste ju vara av ren okunnighet personen på Euronails gjorde det. Jag går därför hellre till FivefiveNails, där de är professionella och trevliga.