• Anonym (Fegis)

vill bli gravid ,men vet inte om jag vågar

Har ett problem, jag vill så gärna bli gravid, jag och min sambo ska gifta oss nu i sommar och har pratar väldigt mkt om att vi vill ha barn, vi längtar jätte mkt båda två och vi vill verkligen.

Men mitt problem är att jag tycker att känslan av att ha ett barn i mig som ska ut, jag blir rädd!! Vet inte varför jag får den känslan, när jag egentligen längtar ihjäl mig efter att få va gravid och allt de där. Är de här helt normatl? eller vad händer i mitt huve? någon som känner/ känt som jag gör nu?

• Svar på tråden vill bli gravid ,men vet inte om jag vågar
  • lena2012

Hej !
    En tanke  är : att har man en rädsla så kan man vara säker på att  det finns andra som känner på samma sätt.

Om du  försöker tänka på HUR rädd du är vid tanken på att bli  gravid  och föda  och gradera detta mellan
    0 (ingen rädsla )-----------------------------------------------------------10 ( panikliknande skräck)

Om du  ligger på en siffra mellan 8 - 10  så  skulle jag råda dig att kontakta en mödravårdscentral eller  kvinnoklinik  för ett samtal innan  graviditet  eller  tidigt under en graviditet för att få  hjälp.

Hälsningar
    Lena

Svar på tråden vill bli gravid ,men vet inte om jag vågar